Jenson Button és Michelisz Norbert is ott bábáskodott a Genfi Autószalonon, amikor a Honda végre megmutatta új büszkeségét, a Civic Type R-t és a japánok közreadták azt a videót is, amely az újdonság nürburgringi kategória-rekordjáról készült.
A Honda a kétliteres, 305 lóerős, turbós VTEC-erőforrással szerelt járgányt a fejlesztési stádiumban tesztelték a Forma-1-es Japán Nagydíjnak otthont adót Suzukában, valamint a legendás Zöld Pokolban, a Nürburgring-Nordschleifén is. Nem véletlen, hogy a hírhedt németországi helyszínen is gyakorlatoztak, jól ismert tény ugyanis, hogy a gyártók minden valamirevaló autót elvisznek a több mint 20 kilométeres pályára, ahol aztán megkezdődik a harc a stopperóra ellen.
A japánoknak nem titkolt célja volt, hogy a Civic Type R-rel átvegyék a vezetést a fronthajtású, szériagyártású autók kategóriájában a listavezető pozíciót egy 7:54,36-os eredménnyel birtokló Renault Megane RS 275 Trophy-R-től. Ez sikerült is: a videó szerint a Type R 7:50,63-as kört repesztett 2014 májusában, volánja mögött egy „szerződtetett profi tesztpilótával”, akinek kilétét nem fedték fel.
Ritkán van olyan öröm, amely teljes lehet és ezzel tisztában vannak a Hondánál is, kellett fűzniük ugyanis némi magyarázatot a rekordhoz annak apropóján, hogy a Renault valóban egy szériapéldánnyal érte el a maga eredményét annak idején.
„Ez a kocsi fejlesztés alatt álló változata volt, ugyanazzal a motorral, futóművel, hajtáslánccal, kipufogóval, fékekkel és aerodinamikai csomaggal, mint amilyet a Civic Type R mostani változatában használunk. Eltávolítottuk a légkondícionálót, az első utasülést és az audiofelszerelést, hogy visszanyerjük a súlyát annak a bukóketrecnek, amelyet nem a merevség, hanem a biztonság miatt építettünk be az autóba” – közölte a Honda.
A gyártónak egyébként szerepel a tervei között visszatérés, idén várhatóan újra elviszik a Zöld Pokolba a Type R-t egy újabb rekordkísérlet erejéig.