Az Evora már a 280 lóerős alapmotorjával is mesébe illő vezetési élménnyel ajándékozza meg a sofőrjét, a kompresszorral felvértezett csúcsváltozat azonban még rátesz egy lapáttal a maga 406 lóerejével.
Az évek óta folyamatosan fokozódó lóerőcsata miatt a háromszáz lóerős vagy annál gyengébb sportkocsikat szinte kinevetik az emberek, pedig a közúti használat során ritkán van szükség ennél többre, és még versenypályán is kellő élményt tud adni két- vagy háromszáz paripa. A Lotus erre a legjobb példa, hiszen a kicsi, könnyű, hátsókerék-hajtású modelljeik akár az 1.6-os Toyota motorral is elég gyorsak és közvetlenek ahhoz, hogy az ember vigyorogva szálljon ki belőlük egy-egy kanyargós szerpentin után.

Manapság persze kellenek az erősebb modellek a versenyben maradáshoz, így a Lotus kínálatában is szerepelnek 350 lóerős változatok, amik az alig több, mint 1,1 tonnás tömegükkel könnyedén odapörkölnek a náluk jóval drágább és egzotikusabb konkurenciának. A Genfi Autószalonon ráadásul még eggyel magasabb szintre lép a Lotus, ugyanis bemutatják az eddigi legerősebb és leggyorsabb közúti modelljüket az Evora 400-at.
Az újdonság a 3.5 literes kompresszoros V6-os motornak köszönhetőn 406 lóerőt és ugyanennyi newtonméternyi nyomatékot küld a 19 vagy 20 colos kovácsolt alumínium felnikre húzott Michelin Pilot Super Sport abroncsokra. A három hatalmas légbeömlővel tagolt első lökhárító, a látványos diffúzor és a több részből álló hátsó szárny mind azt a célt szolgálják, hogy a sofőr kihozhassa a maximumot az autóból, amely a katalógusadatok szintjén 4,1 másodperces 0-100-at és 300 kilométer/órás végsebességet jelent.
Az utastér hunyorogva akár a régebbi Ferrarik belsejét is eszünkbe juttathatja, de szó sincs koppintásról, hiszen az Evorában minden teljesen egyedi tervezésű, amit a csúcsváltozat esetében új műszerfallal és középkonzollal, illetve szintén új fejlesztésű sportülésekkel és magnézium sportkormánnyal is kiegészítettek. A Lotus dicséretére szól az is, hogy a 400 lóerő ellenére megmaradt a kínálatban a hatfokozatú manuális váltó, ami mellé önzáró differenciálmű is jár, tökéletessé téve a britek büszkeségét.




Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |