Mindössze száz példány készül a Vantage GT3-ból, amely közvetlen leszármazottja a versenyautónak.
Az Aston Martin kínálata főként olyan luxuskupékból áll, amelyeknél a hangsúly az elegancián, a kényelmen és a gyorsaságon van, így aki versenypályás használatra is alkalmas sportautóra vágyik az inkább az olasz konkurenciánál, vagy a Porsche kínálatában válogat. Ezen most változtatni szeretnének az angolok, ezért a GT versenyautó mintájára piacra dobnak egy limitált szériás Vantage GT3-at, amely az eddigi legsportosabb modell a márka történelmében.
A 6.0 literes hengerűrtartalmú V12-es motorjából 600 lóerőt és 625 Nm-es csúcsnyomatékot csaltak elő a mérnökök, melynek köszönhetően hétfokozatú automataváltóval párosítva 3,7 másodperc alatt futja a nulla-százas sprintet, a végsebessége pedig hajszál híján 300 kilométer/óra. A versenyautós menetdinamikához nagyban hozzájárulnak a jelentős leszorítóerőt termelő szénszálas aerodinamikai kiegészítők, melyek közül a köténylemez, a küszöbök, a diffúzor és a fix hátsószárny a versenyautóról lehetnek ismerősek.
Nem csak az imént felsorolt elemek, de a motorháztető és az utastér kárpitozása is karbonból készül, ami jelentős súlycsökkenést eredményez. Mindezek a könnyített akkumulátorral, a magnézium szívócsonkokkal, a 19 colos kovácsolt versenyfelnikkel, a titán kipufogórendszerrel és az olyan apróságokkal, mint a bőrből készült belső kilincsek, összesen egy mázsányi fogyókúrát eredményez a Vantage S-hez képest. Aki pedig még ennél is jobban megfogná a kilókat az egy kis felárért cserébe szénszálas tetőt és polikarbonát hátsó ablakot is rendelhet.
Természetesen a pályahasználathoz elengedhetetlen a keményebbre hangolt futómű, az önzáró differenciálmű, a Brembótól érkező karbon-kerámia fékrendszer és a Michelin Pilot Super Sport gumik, amik éppen elegendőek ahhoz, hogy az ember óvatosan elguruljon a legközelebbi versenypályához, majd egy-két bemelegítő kör után kiautózza belőle, ami a csövön kifér.
Mivel az Aston Martinról van szó egy kis luxust így is csempésztek az utastérbe, többek közt az Alcantara kárpitozású kagylóülésekkel és sportkormánnyal, a központi érintőképernyővel, amelyen a navigáció is megjeleníthető, illetve a középkonzol art-deco stílusú kapcsolóival.
A Genfi Autószalonon bemutatkozó Vantage GT3-ból mindössze száz példány készül, így még az indulóár ismerete nélkül is biztosra vehető, hogy percek alatt elkapkodják az összeset.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |