Az elmúlt évek igazi nagymenői közül sokan nem is hirdetnek idén.
Ahogy közeledik az idei Super Bowl, az amerikaifutball-liga döntője, fel-fel tűnnek a világ legnézettebb sporteseményére készült 30-60 másodperces anyagok.
A hírek szerint 11 autómárka jelezte, hogy áldoz a világ legdrágább hirdetési másodperceire. Azok a gyártók, akik már biztosan ott lesznek: a BMW, a KIA, a Lexus, a Mercedes-Benz, a Nissan és a Toyota.
A távolmaradók legnagyobbika, az elmúlt években elképesztően jó reklámokkal kirukkoló Volkswagen. Kétség kívül a „Darth Vader-es reklámot" nehéz felülmúlni. Talán így látták ők is, ezért idén „más prioritásokra” hivatkozva inkább kimaradnak.
Ugyan így, a Chrysler, amely pár éve Eminem főszereplésével csinált egy reklámon túl mutató reklámot. A cég egyelőre úgy tűnik nem lesz ott a Super Bowlon.
A Honda amerikai megfelelője az Acura pedig, azért nem hirdet, mert van ugyan egy nagyon fontos újdonságuk, a szupersportautó NSX, azonban a 150 ezer dolláros autót felesleges 2 milliárd embernek hirdetni. Azért persze vannak jó anyagok idén is.
Pierce Brosnan például kiváló ebben a sablonos szerepben:
A BMW i3 (az elektromos) is ügyesen játszik azzal, hogy mennyire nem értették az emberek anno az internetet sem:
Vagy a Mercedes-Benz, amely összetett reklámstratégiát folytat, a nyuszika és teknős örök vetélkedéséről. Ebbe bevontak hírességeket is és egyébként is erős jelenléte van idén a social reklámozásnak, a közösségi videók stílusában készített anyagoknak.
Ha kíváncsi az összes reklámra, amelyekkel az autós cégek készülnek itt megnézheti. A meccs, magyar idő szerint hétfő hajnalban kezdődik a New England Patriots és Seattle Seahawks részvételével.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |