Az eddigi legerősebb feltöltő nélküli V8-as Ford motor dolgozik benne 500 lóerő feletti teljesítménnyel és hatfokozatú manuális váltóval szerelve.
Az újdonságdömping közepette nem sikerült akkora visszhangot keltenie a Detroiti Autószalonon az új Shelby GT350 R-nek, mint amekkorát szerettek volna, pedig a Ford szerint minden idők legjobb közúti rendszámos, de versenypályázásra szánt Mustangjával állunk szemben. Hogy ez nem csak üres markentingfogás azt jól mutatja, hogy a Ford mérnökei ahol tudtak faragtak az autón, a motortól kezdve, a futóművön át egészen az aerodinamikai elemekig, és a teljesítmény oltárán még alapvető extrákat is feláldoztak.
A sajtóanyag szerint soha nem látott versenypályás potenciál rejlik az autóban, ami nagyban köszönhető a fejlett aerodinamikai csomagnak. Az új motorháztető, a szénszálas légterelők, az agresszív diffúzor és a karcsú karbon hátsó szárny mind a maximális leszorítóerőről gondoskodik, a menet közbeni turbulenciát pedig az első sárvédőívek bevágása és a spéci küszöbtoldatok csökkentik. Látványra sem utolsó a szériaautók között most először megtalálható 19 colos szénszálas felniszett, ami a masszív felépítés mellett jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget.
A súlycsökkentés az egész projekt egyik kiemelt feladata volt, melynek érdekében többek közt feláldozták a klímaberendezést, a sztereórendszert, a hátsó üléseket, a csomagtartó kárpitozását és a tolatókamerát. A drasztikus fogyókúra eredménye mínusz 59 kilogramm az alapváltozathoz képest, ami nem csak a menetdinamikára van jó hatással, hanem a kezelhetőségre is.
Ha már a menetdinamika szóba került jöjjön hát a csomag legjobban várt komponense, vagyis a motor. Az amerikai mérnökök a valaha készült legerősebb feltöltő nélküli V8-as Ford blokkot pakolták a GT350 R orrába, amely speciális főtengelyt kapott, hogy bírja a tartósan magas fordulatszámot. Az 5.2 literes erőforrás teljesítménye meghaladja az 500 lóerőt (pontos számadat egyelőre nincsen), a maximális nyomatéka pedig 542 Nm. Szintén kuriózumnak számít, hogy alapesetben hatfokozatú manuális váltóval szerelik az autót, valamint a Torsen rendszerű differenciálmű sem maradhatott ki, ami spéci hűtőt kapott a várható fokozott igénybevétel elviselésére.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |