Autó hvg.hu 2015. január. 07. 09:48

Teljesen önjáró a Mercedes új "autója"

„A jövőben a legértékesebb luxuscikk a privát élettér és a szabadidő lesznek”. A mondat, a Daimler AG elnöke Dr Dieter Zetsche szájából hangzott el, az F 015 Luxury in Motion nevet viselő tanulmányautó bemutatója kapcsán. A különleges formájú és még különlegesebb utasteret és hajtásláncot rejtő „autó” a jövő megapoliszaiban élők kényelmét szolgálja.

Javában dübörög a Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállítás, ahol a legnagyobb autómárkák és autóipari beszállítók is képviseltetik magukat. A Mercedes-Benz egy futurisztikus tanulmányautóval készült a rendezvényre, amely nem csak küllemében, de műszakilag és felszereltségében is a jövőt idézi.

Az 5,2 méteres hosszúsággal, több mint 2 méteres szélességgel és másfél méteres magassággal rendelkező áramvonalas karosszéria a 3,6 méteres tengelytávnak köszönhetően rendkívül tágas utasteret rejt, amiben négy darab, egymás felé fordítható ülés kapott helyet.

A beszállást megkönnyítendő nincsen B-oszlop és az ajtók ellenkező irányba nyílnak, a kardánalagút és váltókar híján pedig szokatlanul szellős a tér. A műszerfal nem kevesebb, mint hat érintőpanelből áll, amik nem csak érintésre, de kézmozdulatokra és a szemmozgásra is reagálnak.

Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz

A lemezek alatt hibrid üzemanyagcellás hajtáslánc lapul. A hátsó kerekeket két darab, egyenként 134 lóerős elektromotor hajtja, amik 268 lóerős és 398 Nm-es maximális összteljesítményt produkálnak, 200 kilométeres hatótávval. Ehhez jön még az üzemanyagcella, amely 5,4 kilogrammnyi hidrogén felhasználásával további 900 kilométernyi elektromosságot biztosít, vagyis az elektromos hálózatról teljesen feltöltött akkumulátorokkal és az említett hidrogénmennyiséggel 1100 kilométer az F 015 hatótávja.


A különleges hajtáslánc kellő dinamikával mozgatja a csepp alakú, guruló luxustárgyalót, hiszen mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 200 kilométer/óra. És mindezt a radaroknak, kameráknak és egyéb érzékelőknek köszönhetően teljesen önállóan, sofőr nélkül.

Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.