Nem tér vissza az Audi, a Mercedes-Benz és a BMW privát játszóterének számító Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye 2015-ben a Hungaroringre. Bár a mogyoródi pálya eredetileg hároméves szerződést kötött a sorozatot szervező ITR-rel, az idei versenynek nem lesz folytatása a motorsportok hazai fellegvárában.
A fejleményről a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt számolt be egy pénteki, budapesti sajtótájékoztatón. A létesítmény vezére szerint az idei, 33 ezer néző által megtekintett összecsapás sportszakmai vonatkozásban nagy sikernek számított, pénzügyi fronton viszont nem térült meg a befektetés. „A DTM-szerződést mi bontottuk fel” – idézte a formula.hu Gyulay Zsoltot. „Nagyon költséges volt idehozni őket, ehhez képest kevés nézőt és szponzort hozott. Nem volt nullszaldós sem. Nem engedhető meg, hogy egy verseny nagyon veszteséges legyen.”
A DTM 26 év után tért vissza Magyarországra: a futamot június 1-jén tartották, a győzelmet az idei bajnoki címet is begyűjtő BMW-pilóta, Marco Wittman szerezte meg.
Gyulay ismertette a Hungaroring 2015-ös versenynaptárát, amelyben „kerítésen belüli” és azon kívüli rendezvények is helyet kapnak. A programok utóbbival kezdődnek, a belvárosi Nagy Futam harmadik felvonásával május elsején, amely számos meglepetést tartogat, az ezt követő hétvégén már a WTCC-é a főszerep. Július 5-én következik az újabb belvárosi program, a Red Bull Air Race, amelyet 2017-ig rendeznek Budapesten.
Július végén a Formula-1-es Magyar Nagydíj, szeptember elején pedig egy másik újdonság, a kamion-Eb következik, hazai címvédővel Kiss Norbert személyében. Emellett a World Series by Renault és Ferrari Challenge sorozatok is ellátogatnak Magyarországra.
Bejelentették a budapesti sajtóeseményen azt is, hogy a jubileumi, 30. Forma-1-es Magyar Nagydíjra készülve a promóter úgy döntött: háromnapos, álló diákjegyet bocsát ki, amelyet magyar vagy nemzetközi diákigazolvánnyal bárki megvásárolhat. A háromnapos diákjegyből 5000 darabot bocsátanak ki, az ára 9990 forint, ami majd’ harmada a legolcsóbb háromnapos jegynek a Magyar Nagydíjra, tehát valóban jelentős kedvezményt jelent a diákok számára.
„A fiatalokat szólítjuk meg ezzel az újítással, amellyel hosszú távon az a célunk, hogy kineveljük a Forma-1-es szurkolók új generációját – nyilatkozta Gyulay. „A statisztikák alapján a közönségünk átlagéletkora negyven év, ezen szeretnénk egy kicsit változtatni az új diákjeggyel.”