Autó hvg.hu 2014. november. 13. 09:40

Retroautói menthetnék meg a Fiatot?

Tipikusan a kishal megeszi a nagyot esete lassan a Fiat retro sorozata. Az 500-as akkora siker, hogy átértelmezi a Fiat márka szerepét.

Bár a torinói cégnél cáfolják, hogy az 500-as már szinte önálló márka kezd lenni be is jelentették, hogy nem lesz több a jelenleg öttagú 500-as családból. Mégis van abban némi logika, hogy ha valami megy, akkor miért kéne abbahagyni? Erre megoldást is kínál David Obendorfer dizájner azzal, hogy megtervezte a folytatást, a Fiat 600-ast.

David Obendorfer

Valljuk be a tervek realisztikusan és remekül néznek ki. A kocsi alapját a Punto adná, amely szintén csereérett, lévén 10 éve szinte változatlan formában van jelen. A virtuálisan létező 600-as modell szépen mintázza újra a 1959 és 1969 közt gyártott autó eredetijét. Mivel az igények egész mások mára, az akkori autó alig 3,2 méteres hosszát 4 méter fölé nyújtotta a tervező.

Az 500-as változat számtalan apró része is átöröklődött a képzeletbeli 600-asra, sőt, ahogy azt kell, megtervezte a sportos Abarth-változatot is.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.