Az X5 és az X6 M második generációjánál megmaradtak a bajorok a jól bevált ikerturbós, 4,4 literes V8-as motornál, melynek teljesítményét a korábbi 555-ről 575 lóerőre tornázták fel, mindezt úgy, hogy a fogyasztás húsz százalékkal csökkent.
Amikor a BMW 2009-ben bemutatta a X5 és az X6 M-es változatát, kissé kétkedve fogadta az autós világ a sportos batárokat, hiszen a bajorok sportdivíziója először vett kezelésbe összkerekes modelleket. A kezdeti távolságtartásból aztán hamar rajongás lett, főleg a tengerentúlon, ahol tökéletesen megtalálták a célközönségüket a sportautós menetdinamikát produkáló összkerekes SUV-k. Ilyen előzmények mellett érthető, hogy a második generáció bemutatóját a november utolsó hetében zajló Los Angeles-i autószalonon tartja a BMW.
Az újdonságokban a bajor mérnökök ugyan meghagyták a jól bevált 4,4 literes ikerturbós V8-as erőforrást, de jelentősen átdolgozták, melynek eredményeként a korábbi 555-ről 575 lóerőre nőtt a teljesítmény, nem kevesebb mint 750 Nm maximális nyomaték kíséretében, amely 2200-tól egészen 5000-es percenkénti fordulatszámig a sofőr rendelkezésére áll.
A szériafelszereltségnek számító 8-fokozatú M-Steptronic automataváltóval 4,2 másodperc alatt teljesítik a nulla-százas álló rajtot, ami már egy sportkupé esetében is dicséretre méltó, több mint kéttonnás SUV-k esetében viszont egészen fergeteges. A végsebességük szokás szerint elektronikusan limitálva van 250 kilométer/óránál, ennél viszont érdekesebb, hogy az átlagfogyasztásuk a gyári adatok szerint 13,9-ről 11,1 literre mérséklődött, ami 20 százalékos javulást jelent. Ezt persze illik a helyén kell kezelni, hiszen leginkább a sofőr vérmérsékletén múlik, mennyit mutat majd a fedélzeti számítógép.
M-es modellekhez méltóan jelentősen átdolgozott külsőt kaptak, főleg a hatalmas légbeömlőkkel ellátott, kiszélesített első lökhárítók árulkodnak a mögöttük lapuló V8-as erőműről, de a sárvédőív-szélesítések, a 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasságot eredményező adaptív sportfutómű, hátul pedig a két darab dupla kipufogóvég és a diffúzor is egyértelműen tudtunkra adja, hogy nem a hathengeres dízellel szerelt változattal van dolgunk. A hab a tortán az opciósan rendelhető 21 colos, kovácsolt alumínium felni garnitúra, amiket Michelin Pilot Super Sport UHP gumikkal szerelnek, elöl 285/35-ös, hátul 325/30-as méretben.
Az utastérben Merino-bőrrel bevont, integrált fejtámlás sportülések, M-es sportkormány, klasszikus műszerfal, és BMW-kben megszokott központi kijelző és kapcsolók várják az utasokat, a jól bevált i-Drive rendszerrel.
Az új BMW X5 M és X6 M jövő tavasszal kerülnek az amerikai kereskedésekbe, ami azt jelenti, hogy Európában is akkora várhatóak az első példányok.