Sokszor csak ígéret a gyártók által feltüntetett alacsony fogyasztási adat. Az alábbi lista autóinak valós adataival a többségünk bőven elégedett lenne.
Folyamatos vita van arról, hogy az autógyártók által megadott fogyasztási adatok köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Többféle reformot is kidolgoztak már, hogy a vevők pontosabb képet kapjanak a valóságról.
A What Car? angliai autós magazin technikusai is használnak egy módszert, amelyre valós fogyasztásként hivatkoznak. Most a városi kisautók kerültek terítékre vizsgálataikban. Az adatoknál ők, az angliai szabvány szerinti mérföld per gallon adatot adtak meg, amit mi egy kalkulátoroldal segítségével váltunk a nálunk érthetőbb liter/100 km-es fogyasztásra.
A kocsik felszereltsége persze eltérhet országonként, sőt nem is feltétlen ugyanaz a neve egy-egy felszereltségi szintnek, de a motorok teljesítménye azonos mindenhol, így ebben a vonatkozásban biztosan jó tájékozódási pontot jelentenek az adatok. A fogyasztás mértékét a tesztút során, a mérőműszeren átáramló CO2 alapján kalkulálják, amely egyenesen arányos a fogyasztással. A válogatás alapját az angliai forgalmazásban lévő városi autók adják.
Talán nem meglepő, hogy leginkább dízel autók kerültek fel az alacsony fogyasztású újdonságok listájára.
1. Citroën C3 1.4 e-HDi 70 – hivatalos 3,39 l, tényleges 4,01 l
2. Citroën DS3 1.6 e-HDi 115 – hivatalos 3,79 l, tényleges 4,7 l
3. Mini Cooper D háromajtós – hivatalos 3,5 l, tényleges 4,5 l
4. Dacia Sandero 1.5 dCi – hivatalos 3,8 l, tényleges 4,5 l
5. Fiat Panda 1.3 Multijet – hivatalos 3,9 l, tényleges 4,6 l
6. Renault Clio 1.5 dCi 90 – hivatalos 3,59 l, tényleges 4,7 l
7. Mini Cooper D ötajtós – hivatalos 3,59 l, tényleges 4,81 l
8. Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic 5 ajtós – hivatalos 3,3 l, tényleges 4,8 l
9. Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid – hivatalos 3,59 l, tényleges 4,88 l
10. Audi 1.6 TDI 3 ajtós – hivatalos 3,8 l, tényleges 4,94 l
11. Toyota Aygo 1.0 VVT-i – hivatalos 4,09 l, tényleges 4,95 l
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |