17 pont, azaz egyetlen 2. helyezés is elég a már konstruktőri világbajnok Citroen egyéni vb-éllovasának, José Maria Lopeznek ahhoz, hogy a Túraautó-vb (WTCC) hétvégi, suzukai fordulójában bebiztosítsa magának karrierje első világbajnoki titulusát. A pilóta hazájának, Argentínának Juan Manuel Fangio utolsó, 1957-es Forma-1-es diadal óta nem volt világelsője az autósportban.
A Citroen idei domináns teljesítményének fényében szinte elképzelhetetlen, hogy Lopez ne hozza a kötelezőt, még annak fényében is, hogy a viadalra a Honda hazai pályáján kerül sor és a japán gyártó Civic WTCC típusjelű versenygépeinek teljesítménye jelentősen javult az utóbbi hetekben. A ponttáblázatot 384 egységgel vezető dél-amerikai megfékezésére már csak a csapattárs Yvan Mullernek van sansza, de a 93 pontos hátránnyal a 2. helyen álló francia már jóval korábban letette a fegyvert.
„Azért természetesen a végéig koncentrálnom kell” – idézte a Citroen kommünikéje a Pechitónak becézett Lopezt. „A szezon elején egyáltalán nem is gondolkodtam bajnoki címben. Csak az járt a fejemben, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam, és ezzel segítsem a csapatot céljai elérésében. Annak ellenére, hogy a marrakeshi időmérők óta vezetem a bajnokságot, egészen az otthoni kettős győzelmemig nem is gondoltam arra, hogy bajnok lehetek. Sanghajban kicsit idegesebb voltam a szokottnál, pontosan azért, mert éreztem, hogy egyre közelebb a végső győzelem. Nyertem már néhány címet pályafutásom során, de egy világbajnoki cím lehetősége sokkal több, mint amiről valaha is álmodtam. Nagy rajtam a nyomás, de ez egy kimondottan pozitív nyomás!”
A négyszeres WTCC-bajnok Muller újfent megerősítette, hogy számára elsősorban már a 2015-ös előkészületeken van a hangsúly az idei titulus kergetése helyett: „A bajnokság számomra egy ideje már elúszott, a múltkori kínai verseny csak megerősítette ezt. Ez persze nem jelenti azt, hogy az utolsó versenyeken nem fogok teljes erőbedobással küzdeni, de erőfeszítéseim már a következő szezont készítik elő. Nagyon sokat tudunk még fejlődni, új beállításokat találhatunk, javíthatjuk a gumik teljesítményét stb. Készülnünk kell arra is, hogy versenytársaink sem alszanak…”
Muller egyúttal üdvözölte azt a tényt, hogy a WTCC mezőnye a legendás suzukai versenypályán ezúttal nem a rövidített, hanem a teljes, 5807 méter hosszú nyomvonalat használhatja. A francia klasszis szerint a Forma-1 által használt ringről bebizonyosodik majd, hogy igazi túraautós aszfaltcsík.
„Őszintén: a pilóták számára nem volt nagy öröm keresztülutazni a fél világon azért, hogy egy unalmas pályán körözzenek, ahol előzni sem nagyon lehet. Most olyan pályán mehetünk, amelyet pontosan ezekhez az autókhoz találtak ki. Alig várom, hogy itt versenyezzek! Nincs túl sok szűk kanyar, a pálya nagy része tempós kanyarkombinációkból áll. Tipikusan olyan pálya, ahol az embernek meg kell találnia a megfelelő ritmust ahhoz, hogy jót autózzon” – mondta Muller.
A suzukai program október 24-én, pénteken, helyi idő szerint 13 óra 30 perckor (közép-európai idő szerint 6 óra 30 perckor) szabadedzéssel kezdődik, ezt szombaton 9 óra 20 perckor és 11 óra 20 perckor (közép-európai idő szerint 2 óra 20, ill. 4 óra 20 perckor) két másik hasonló követi. 15 óra 30 perckor (közép-európai idő szerint 8 óra 30 perckor) kezdődnek az időmérő edzések. A verseny két futamára vasárnap 14 óra 30 perckor és 15 óra 40 perckor kerül sor. Az időeltolódást és a téli időszámításra való vasárnap hajnali áttérést is figyelembe véve magyar idő szerint 6 óra 30 perckor és 7 óra 40 perckor kell figyelni a közvetítéseket.