Autó hvg.hu 2014. október. 20. 13:16

Bajnok az Audi, változások jönnek a DTM-ben

Mattias Ekström vezérletével kiütéses győzelmet aratott az Audi a Német Túraautó Bajnokság (DTM) vasárnapi, hockenheimi évadzáróján, ezzel eldőlt, hogy a BMW-s Marco Wittman egyéni titulusa után a legjobb gyártónak járó trófea a négykarikásokhoz vándorol. Hans-Werner Aufrecht, a széria vezére elégedett az idei évaddal, de nem egészen, így máris fontos változásokat jelentett be.

Marco Wittman, a BMW versenyzője már két futammal az évad vége előtt bebiztosította a Német Túraautó Bajnokság (DTM) egyéni bajnoki címét, a legjobb gyártónak járó trófea sorsának eldöntése azonban a hagyományosan Hockenheimben tartandó évadzáróra maradt. Az idén gyengélkedő Mercedesnek nem volt köze a konstruktőri titulusért dúló harchoz, míg a BMW az Audival szembeni, 21 egységnyi előnnyel a tarsolyában vágott neki a zárófutamnak.

DTM
Audi Motorsport


A négykarikás márka a rajtrács első három helyének kisajátítása után a futamon sem irgalmazott. A korábbi kétszeres bajnok Mattias Ekström a tavalyi bajnok csapattárs, Mike Rockenfeller, valamint a szintén audis Jamie Green előtt befutva diadalmaskodott: a Mercedes legjobbjaként Paul Di Resta végzett a 4. helyen, míg a BMW-kontingens tagjai közül Wittman zárt a legelőkelőbb helyen, aki 5. lett, így a bajorok alulmaradtak az ingolstadtiakkal szemben.

„Csodálatos szezonzárót hoztunk össze, meggyőző teljesítménnyel és bebizonyítottuk, hogy erős csapatunk van” – értékelt az Audi sportigazgatója, Dr. Wolfgang Ullrich. „2015-re nagyon jó alapokkal készülhetünk, mivel az idény végére az Audi RS5 DTM lett a mezőny legjobb versenyautója.”

Mattias Ekström
Audi Motorsport

Elégedettségének adott hangot ’az izgalmas, változatos versenyekkel és sok előzéssel’ tarkított 2014-es szezonnal kapcsolatban a sorozat fővezére, Hans-Werner Aufrecht is, ám a nagyfőnök leszögezte: mivel a rajongók a visszajelzések alapján nem száz százalékig elégedettek, a következő évad előtt változtatásokat kell végrehajtani a bajnokságban. Aufrecht rámutatott: „A versenyeknek a volán mögött kell eldőlnie, nem pedig a számítógép, esetleg a zöld asztal mögött!”

„Közös megegyezés alakult ki azzal kapcsolatban, hogy búcsút intünk az opciós abroncsoknak. Gumiabroncs-partnerünk, a Hankook szinte tökéletes gumikat szállít, amelyet a versenyzők is nagyon kedvelnek, de nem hozott olyan szintű izgalmat a versenyekbe, amilyet szerettünk volna. Idén gyakorlatilag két félideje volt a versenyeknek, de ez így nem tökéletes. Azt szeretném elérni, hogy azok a tévénézők, akik néhány perces késéssel kapcsolódnak csak be a verseny közvetítésébe, azonnal értsék, hogy mi zajlik és tudják, hogy kik harcolnak a győzelemért a mezőny élén” – fogalmazott Aufrecht, aki hangsúlyozta azt is, hogy a vitatott sportfelügyelői ítéletek miatt egyszerűbb, könnyebben átlátható szabályokra van szükség.

Marco Wittmann
BMW Motorsport

A hockenheimi évadzárón derült ki az is, hogy az idei bajnok Wittmann szokatlan ajándékot kap munkaadójától, a BMW-tól. A 24 esztendős, gokartosként a magyar Kálmán Motorsport kötelékében pallérozódott pilóta valóra válthatja gyerekkori álmát és tesztelhet egy Forma-1-es versenyautót: Jens Marquardt sportigazgató bejelentése szerint a pilóta erre a Toro Rosso istállótól kap majd lehetőséget.

 

Hirdetés