Egy csomó hétköznapi dolognak egész érdekes sztorija van.
Ilyen az angolszász területről elterjedt „Baby on Board” jelzés is. Arrafelé úgy tartják, a jel arra hívja fel – elsősorban – a mentősök figyelmét, hogy egy gyermek is lehet az autóban.
Az elméletben kétségkívül van ráció, a Quartz oldal viszont, amely nyomozásba kezdett, nem tudta az elméletet igazolni, még tapasztalt gyermek-közlekedésbiztonsági szakemberek sem hallottak róla, hogy emiatt alakult volna ki a használata.
A valóság az, hogy egy vérbeli marketingesnek köszönhetjük ezt is. A jelet 1984-ben egy amerikai, Michael Lerner nevű reklámszakember találta ki, miután hazafuvarozta kocsijával 18 hónapos unokaöccsét. Ráérzett, hogy valahogy figyelmeztetni kéne a többi autóst, hogy figyeljenek jobban oda azokra az autókra, amelyben gyerekek is utaznak.
Innentől kezdve valódi sikertörténet a Baby on Board jelzés olyannyira, hogy Lerner egy egész céget kerített a gyermekbiztonság köré, például fiókzárakat terveztetett. A Safety 1 nevű cége 1999-ben 158 millió dolláros bevételt realizált, majd el is adta cégét egy kanadai vállalatnak. Ő maga 38 millió dollárt kaszált az üzleten.
Mára persze a jelzés annyira elterjedt, hogy sokak szerint elvesztette figyelemfelhívó jellegét. Kétségtelen sokszor láthatóan még az előző tulaj hagyhatta a kocsin a matricát, adott esetben akár feleslegesen pazarolhatják idejüket a sürgősségi egység tagjai egy baleset után gyereket is keresve a sérült járműben. Ettől függetlenül az eredeti ötlet méltán vált népszerűvé.
Az elméletben kétségkívül van ráció, a Quartz oldal viszont, amely nyomozásba kezdett, nem tudta az elméletet igazolni, még tapasztalt gyermek-közlekedésbiztonsági szakemberek sem hallottak róla, hogy emiatt alakult volna ki a használata.
A valóság az, hogy egy vérbeli marketingesnek köszönhetjük ezt is. A jelet 1984-ben egy amerikai, Michael Lerner nevű reklámszakember találta ki, miután hazafuvarozta kocsijával 18 hónapos unokaöccsét. Ráérzett, hogy valahogy figyelmeztetni kéne a többi autóst, hogy figyeljenek jobban oda azokra az autókra, amelyben gyerekek is utaznak.
Innentől kezdve valódi sikertörténet a Baby on Board jelzés olyannyira, hogy Lerner egy egész céget kerített a gyermekbiztonság köré, például fiókzárakat terveztetett. A Safety 1 nevű cége 1999-ben 158 millió dolláros bevételt realizált, majd el is adta cégét egy kanadai vállalatnak. Ő maga 38 millió dollárt kaszált az üzleten.
Mára persze a jelzés annyira elterjedt, hogy sokak szerint elvesztette figyelemfelhívó jellegét. Kétségtelen sokszor láthatóan még az előző tulaj hagyhatta a kocsin a matricát, adott esetben akár feleslegesen pazarolhatják idejüket a sürgősségi egység tagjai egy baleset után gyereket is keresve a sérült járműben. Ettől függetlenül az eredeti ötlet méltán vált népszerűvé.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |