Autó hvg.hu 2014. október. 02. 11:40

Tényleg megcsinálta az Audi a négyajtós TT-t

Egyelőre még csak tanulmányautó formájában, de ha sikert arat, csak idő kérdése, hogy sorozatgyártásba kerüljön.

A sajtó képviselői számára ma nyitja meg a kapuit a Párizsi Autószalon, de a Volkswagen csoport szokásához hűen már előző este tartott egy nagyszabású sajtótájékoztatót, ahol a leleplezték a legfontosabb újdonságokat. Köztük az Audi TT Sportback tanulmányautót, ami a győri sportkupé négyajtós változata, és a képek alapján nagyon közel áll a szériagyártáshoz. Ez nem is annyira meglepő, hiszen a harmadik generációs TT jellegzetes formája adott volt, csak hozzá kellett tenni plusz két ajtót és nyújtani egy picit a karosszérián.

Newspress

Mindez persze pofonegyszerűnek hangzik elméletben, de a kivitelezés ennél azért bonyolultabb. Az alap TT tengelytávját 12 centiméterrel megnyújtották, a teljes hossz pedig 29 centiméterrel nőtt, ami főként a hátsó térkínálat és a csomagtartó javára vált. A helykínálat nem csak emiatt, de a 6 centis szélességgyarapodás miatt is javult, kissé talán meglepő viszont, hogy a Sportback 3 centivel alacsonyabb lett a Coupénál.

Az utastérben a harmadik generációs TT beltere köszön vissza a digitális műszerfallal és a központi kijelző nélküli középkonzollal, valamint az Audira jellemző prémium bőrkárpitozással. Érdekesség, hogy a hátsó sorban két különálló ülés kapott helyet, amiket egy kis könyöklő választ el egymástól.

A TT Sportback motorterében a 2.0 literes TFSI benzinmotor foglal helyet 400 lóerővel és 450 Nm maximális nyomatékkal, melynek átadásában a hétfokozatú duplakuplungos váltó segít. Állandó quattro összkerékhajtással a TT Sportback 3,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, mindezt úgy, hogy a gyáriak 7 literes átlagfogyasztást ígérnek.

Newspress
Newspress

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.