Negyedévszázad alatt negyedik generációnál jár a szabadidő terepjáró, amely a Párizsi Autószalonon mutatkozott be hivatalosan.
Az új Vitara sorozatgyártása 2015-ben indul a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, a modell ezt követően kerül piacra Európa-szerte. A crossoverből két féle választható majd, a városi csomag krómelemekkel teszi kifinomultabbá a megjelenését, ködlámpakerettel (krómbevonatú), oldalszegélyekkel, hátsó tetőspoilerrel. A terepcsomag eltérő elemei a várositól: az első és hátsó védőlemez, a ködlámpakeret, az oldalszegélyek és csomagtér-peremvédő.
Az új Vitara két féle motorral lesz kapható, mindkettő a testvérmodell SX4 S-Crossból lehet ismerős. Az 1,6 literes 120 lovas benzinmotor ötsebességes kézi váltóval rendelhető, illetve hatsebességes automatával, az 1,6 literes szintén 120 lóerős dízelmotoros változat alapból is hatfokozatú kézi váltóval érkezik.
A Vitiara a Suzuki ALLGRIP-nek nevezett összkerékhajtási rendszerével is rendelhető, amely négy üzemmódot kínál a sofőröknek a változó útviszonyokra. Az autó teljes hossza 4175 mm, a szélessége 1775 mm, a tengelyek távolsága 2500 mm. A 215/55R17 kerekekkel felszerelt új Vitara kocsiszekrényének hasmagassága 185 milliméter. A csomagtér befogadóképessége 375 liter.
A japánok az alacsony károsanyag-kibocsátást tartották még az egyik legfontosabb fejlesztési iránynak, így az újdonság a kategóriája legalacsonyabb CO2-éréket tudja a kétkerék-meghajtás és hatsebességes kézi váltó esetében 106 g/km-rel, míg négykerék-hajtásnál, ugyanilyen váltóval 111 g/km-rel.