Itt a sirályszárnyas SLS AMG-t felváltó AMG GT. A sirályszárny ugyan a múlté, de így is minden idők legszebb csillagos járgányának titulálták megjelenése előtt. Hogy ez beigazolódott-e, döntse el mindenki maga. A kocsi két változatban kerül bevezetésre, 462 lóerős a GT és 510 lóerős a GT S.
A Porsche 911 riválisának szánt autókat 4.0 literes, duplaturbós, V8-as egység repíti, a fentiek szerinti teljesítményjellemzőkkel. Az AMG GT S álló helyzetből százra 3,8 másodperc alatt gyorsul fel (a GT 4.0 másodperc alatt), amely nagyjából annak felel meg, amelyet az SLS AMG is tudott.
Végsebesség vonatkozásában a régi modell felé billen a mérleg: a sirályszárnyas veszedelem elektronikus leszabályozás mellett 317 kilométer/órás sebességre volt képes, míg az utód a gyári közlése szerint 310 kilométer/órát tud majd. A vezetési módozatok közt ötféle változat tűnik fel: az Efficiency-től, a kizárólag a GT S-ben elérhető fenyegető Race-módig.
Az AMG GT egyébként könnyebb lett az SLS AMG-nél a sok alumíniumnak köszönhetően 140 kilogrammal. A GT 19 colos kerekeken száguld alapból, amelyek 255/53 méretű gumikat kapnak elöl és 295/33-asokat hátul. A GT S még erre is rá tesz egy kicsit, az elől 19-es felnikre 265/35-ös gumik kreülnek, míg hátulra a 20-colos tárcsákra 295/30-asok.
A nagyközönség első ízben a Párizsi Autószalonon veheti majd szemügyre az AMG GT-t, amelyről olyan hírek is terjengenek, hogy 2015-től a Forma-1-es világbajnokság biztonsági autójaként láthatjuk.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |