Koreában már bemutatkozott az elődje sikerére építő vadonatúj SUV.
Koreában ezen a hétvégén mutatkozik be vadonatúj Kia Sorento, melynek elnyújtott formaterve kifinomultabb karaktert kölcsönöz az újdonságnak A harmadik generációs SUV tervezői „utcai farkasként” (Streetwolf) emlegették az új autó ihletadó forrását. Az autó orrát az oldalfalra átnyúló fényszórók és a korábbinál markánsabb megjelenésű ködfények határozzák meg. Szintén fontos stíluselem az eddiginél függőlegesebb helyzetű „tigrisorr” hűtőmaszk, amelynek jellegzetes, háromdimenziós rombuszmintázatával először a 2013-as Kia Cross GT tanulmányautón találkozhattunk.
Az új modell oldalnézetből megőrizte a Sorento jellegzetes formai elemeit: az elnyújtott motorháztetőt és a karakteres, széles D-oszlopokat, ám ezeket alacsonyabb tetővel, magasabb övvonallal határozottabb kiállással ruházzák fel. Az autó farán hangsúlyosabb oszlopokat és háromdimenziós rendszámtábla-mélyedést találunk. Utóbbit egy újfajta, lézerhegesztéses gyártási technológia tette lehetővé; a Kiánál első ízben alkalmazott megoldás láthatatlan hegesztési varratokat eredményez, így a Sorento esetében nem kellett a hagyományos, illesztéses, kitakarásos rendszámtábla-fészket alkalmazni.
Az új Sorento megjelenését frissebbé teszik méretei is, a karosszériahossz közel 10 centiméterrel nőtt, a magasság másféllel csökkent, míg az autó szélessége fél centiméterrel gyarapodott. A formatervéért a Kia koreai (Namyang) dizájnstúdiója felelt. A tervezők a márka Frankfurtban és Irvine-ban (Kalifornia) működő stúdióitól kapott javaslatokat és ötleteket is felhasználták.
Az igazán jelentős változások a Sorento utasterében történtek, ugyanis a belső formavilágot a márka európai formatervező csapata hozta létre; a Kia Frankfurtban dolgozó dizájnerei a korábbinál kifinomultabb belteret alkottak, sokkal jobb minőségű anyagok felhasználásával. Az utastér kialakítása a „modern és széles” tematikát követi, ezzel vízszintes tájolású dizájnt hoz létre. Ugyanezt a széles kialakítást tükrözi a korábbinál szélesebb műszeregység, valamint az ajtóborításig nyúló, az utasokat körülölelő műszerfal.
Az új Sorento piactól függően ötféle motorral rendelhető 172 és 270 lóerő közötti teljesítménnyel. A benzinmotorok sorában megtaláljuk a 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) egységet, valamint a 2,4 és 3,3 literes hengerenkénti befecskendezésű (MPI) motorokat is, míg a dízelmotorok kedvelői az átdolgozott, 2,0 literes, illetve 2,2 literes ’R’ turbódízelek közül választhatnak. Európában kizárólag a 2,2 literes dízelmotorral, valamint a 2.4 GDI benzinmotorral lesz kapható a Sorento; a várakozások szerint a dízelmotor teszi majd ki az eladások többségét.
Miután Koreában bemutatkozott, a vadonatúj Kia Sorento október másodikán, kedden, a 2014-es Párizsi Autószalonon lép először az európai közönség elé.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |