Autó hvg.hu 2014. augusztus. 26. 10:30

„Mindannyian őrültek vagyunk” – hasonlítsa össze Schumachert, Hakkinent, Alonsót az Eau Rouge-ban

Múlt hétvégén újra Spa-Francorchamps-ban versenyzett a Forma-1-es mezőny, így a versenyzők ismét száguldozhattak abban a kanyarban, amelyet hosszú évtizedek óta egyöntetűen a legjobbnak tartanak. Ez az Eau Rouge, amelyről Ayrton Senna egykoron azt találta mondani: „A hely, ahol Isten szól hozzád!”.

A viadal apropóján jelent meg a világhálón egy rendkívül látványos videoösszeállítás, amely az Eau Rouge utóbbi két évtizedét mutatja be, fedélzeti kamerás felvételekkel.

1991-től követhetjük nyomon egy-egy nagyágyú autójának fedélzetéről, hogy az autók műszaki specifikációjának változásával vezetéstechnikailag hogyan változott a félelmetes hírű kanyar, amely valójában elválaszthatatlan a következőtől: a La Source-hajtűkanyar után a versenyautók lejtmenetben haladnak a domb alján található hirtelen balosig, majd onnan erős emelkedő és jobb hajlat következik, amely egybefolyik a rögtön következő Raidillonnal.

Minden egyes, a Forma-1-ben végbement komolyabb szabályváltozás után téma, hogy a kocsik átalakulásával a versenyzők szempontjából milyenné vált az Eau Rouge, amely a kanyar alatt csordogáló vörös vízű patakról kapta a nevét. Az utóbbi években egyöntetű vélemény volt, hogy az autók leszorítóerő-szintje miatt a legendás kombináció már volt nem annyira élvezetes, könnyedén lehetett padlógázzal teljesíteni, idén azonban a versenygépek jóval kevesebb leszorítóerőt generálnak.

„Padlógázos idén is az Eau Rouge, de jóval nagyobb a kihívás” – mondta Jenson Button Spában, a McLaren-Mercedes egyik sajtóbeszélgetésén, amelyen jelen volt a hvg.hu is. „Tavaly valóban hihetetlenül könnyű volt, kiválasztottad a megfelelő ívet, felgyorsultál, amennyire csak lehetett és kész. Idén sokkal komolyabb kihívást jelent az Eau Rouge, sőt akár azt is mondhatnám, hogy mi mindannyian őrültek vagyunk. Ahogyan visszanéztem a felvételeket, elképedtem azon, hogy amikor a jobbos részen ráhajtunk a szegélykőre, a kocsi hátsó része hogyan mozog épp az ellenkező irányba, az autó alja éri a talajt és emiatt egyfajta füst tör fel a hátuljából. Ez egyáltalán nem normális dolog, mégis csináljuk. Erre csak rátett még egy lapáttal az esős időjárás is, így ezúttal tényleg szükség volt a bátorságra…”

A patak, amelyről a kanyar a nevét kapta
MS / hvg.hu

Míg Button saját bevallása szerint minden egyes alkalommal padlógázra törekedett, elsőéves csapattársa, Kevin Magnussen például pironkodva vallotta be, hogy az eső miatt nem mindig volt kellően bevállalós.

Hirdetés