A hónap végén bemutatkozik a Bugatti Veyron limitált szériás, Legendák-sorozatának hatodik, egyben utolsó változata, amelyet - stílszerűen - a patinás műhelyt megalapító Ettore Bugattiról neveztek el.
Mint ismeretes, a Legends szériával a Bugatti olyan személyiségeknek állít emléket, akik fontos szerepet játszottak a gyártó történetében. A márka tisztelgett már ilyen módon a korábbi Le Mans-győztes pilóta, Jean-Pierre Wimille előtt, de készült Veyron-változat Ettore Bugatti fia, a vállalatot egy ideig irányító Jean, továbbá a márkaalapító öccse, a szobrászművész emlékére is.
A hónap végén, a Pebble Beach Concours d’Elegance autóshow-n leleplezésre kerülő Ettore Bugatti Veyront a Type 41 Royale típusjelű modell inspirálta. Ahogyan többi Legends-variánsból, ebből is összesen három példány készül és az árcédulán ezúttal is 2,35 millió euró fityeg majd.
Az autó eleje, a tükrei és ajtajai a Bugatti történetében először kézzel csiszolt alumíniumból készülnek, míg a hátsó részt sötétkékre színezett szénszálból alkotják meg. A könnyűfém felni érdekessége, hogy a mintázatát annak idején maga Ettore Bugatti álmodta meg és a tanksapkához hasonlóan ide is belegravírozzák.
Az alapmodell a Legends széria korábbi példányaihoz hasonlóan a Grand Sport Vitesse. A 8 literes, W-16-os erőforrással hajtott autó igazi bestia: szíve 1200 lóerős teljesítményre képes, a kocsi 408,84 kilométer/órás csúcssebességével a világ leggyorsabb roadstere. Igaz, ezt a teljesítményt legfeljebb versenypályán lehet kisajtolni belőle: közúton az elektronikus leszabályozás miatt legfeljebb 375 kilométer/óra lehet a tempó.
Immáron egyébként az is biztos, hogy készül a Bugatti újdonsága, amely a Veyron helyét veszi át: Walter da Silva főtervező néhány napja árulta el, hogy a patinás műhely újdonsága előreláthatólag 2016-ban érkezik meg.