Igazi nehézpáncélossal rukkolt elő a Mercedes-Benz: az S-Class Guard típusjelű páncélozott autóról már a korábban kiszivárgott pletykák alapján is sejteni lehetett, hogy magasra teszi majd a mércét, immáron pedig teljes bizonyossággal lehet állítani, hogy valóban így van.
A csillagos márka kedden mutatta be az új páncélozott alkotást, amelyről közreadták a fontosabb, a nyilvánosságnak szánt információkat is.
A gyártók az államfőknek, politikusok és egyéb hatalmasságoknak szánt páncélozott limuzinokról általában hallgatnak, az S-Class Guard esetében azonban a stuttgarti gyártó hangsúlyozza: ez a világ első olyan kocsija, amely teljes egészében megfelel a VR9-es, a legmagasabb golyó- és lövedékállósági szintet jelentő szabványnak.
Az autó minden porcikáját speciális, golyóálló acélötvözetből készült betétekkel, polietilén komponesekkel és szintetikus, hőálló szövettel erősítették meg. Golyó- és gránátbiztosak az ablakok is, amelyeket belülről polikarbonát réteggel turbóztak fel. Akárcsak a karosszéria, az erősítésnek köszönhetően ablakok is vastagabbak, nehezebbek lettek, ám akinek ilyen autóra van szüksége, valószínűleg a legkevésbé sem aggódik emiatt.
A monstrum hajtóerejéről az S600-asből ismert 6 literes, V12-es, 590 lóerős teljesítményre és 830 Nm-es nyomatékra képes biturbó erőforrás gondoskodik. A kocsi csomagtere kisebb lett, mivel oda került beépítésre a levegőztető rendszer, ugyanakkor a S-Guardot felvértezték pánikriasztóval és egyéb nyalánkságokkal is.
Az autó minden porcikáját speciális, golyóálló acélötvözetből készült betétekkel, polietilén komponesekkel és szintetikus, hőálló szövettel erősítették meg. Golyó- és gránátbiztosak az ablakok is, amelyeket belülről polikarbonát réteggel turbóztak fel. Akárcsak a karosszéria, az erősítésnek köszönhetően ablakok is vastagabbak, nehezebbek lettek, ám akinek ilyen autóra van szüksége, valószínűleg a legkevésbé sem aggódik emiatt.
A monstrum hajtóerejéről az S600-asből ismert 6 literes, V12-es, 590 lóerős teljesítményre és 830 Nm-es nyomatékra képes biturbó erőforrás gondoskodik. A kocsi csomagtere kisebb lett, mivel oda került beépítésre a levegőztető rendszer, ugyanakkor a S-Guardot felvértezték pánikriasztóval és egyéb nyalánkságokkal is.