A Polaris Slingshottal új terepre merészkednek az amerikaiak, de az extrém kinézet és műszaki tartalom kedvező árral párosulva meghozhatja a sikert.
A Slingshottal új terepre merészkednek az amerikaiak, de az extrém kinézet és műszaki tartalom kedvező árral párosulva meghozhatja a sikert.
A Polaris cég a legtöbb embernek a robosztus quadjairól lehet ismerős, hiszen az amerikai cég ezekkel alapozta meg a hírnevét, de időközben jelentős gyarapodáson ment keresztül a modellpalettájuk. A már említett quadok mellett, chopperek, összkerekes offroad járművek, munkagépek, elektromos négykerekűek és motoros szánok is a kínálat részét képezik, ami most egy újabb modellel bővül, a Polaris ugyanis lerántotta a leplet az eddigi talán legextrémebb járművéről, a Slingshot nevet viselő háromkerekű sportgépről.
Az újdonság szemből leginkább a szintén extravagáns KTM X-Bow-ra hasonlít, azzal a különbséggel, hogy a hátsó tengelyén csak egy kereke van, így olyan modellek ellen száll harcba, mint a Campagna T-Rex és a többi háromkerekű. A Slingshot motorterében a GM-től érkező 2.4 literes, 173 lóerős és 225 Nm maximális nyomatékot produkáló EcoTec motor kapott helyet, amely az ötfokozatú manuális váltó segítségével juttatja el az erőt a 20 colos hátsó kerékig. Ugyan hivatalos menetdinamikai adatokat nem tettek közzé, de a 771 kilogrammos tömegből sejteni lehet, hogy mire képes.
A Slingshotot vízálló autós ülésekkel, hárompontos övekkel és bukókerettel szerelik, de a vezetése közben kötelező a bukósisak használata és az élmény is a kétkerekűek vezetéséhez áll közelebb. „Egy háromkerekű jármű vezetése olyan, mint a motorozás, a friss levegő és a szél ugyanúgy áramlik az ember arcába, azzal a különbséggel, hogy itt a harmadik kerék extra stabilitást ad” – mondta az újdonságról a Polaris egyik munkatársa.
A Polaris Slingshot kezdő ára 20 ezer dollárról, vagyis átszámítva mintegy 4,6 millió forintról indul az Egyesült Államokban, amiért az említett felszereltségen kívül kettős keresztlengőkaros, kovácsolt alumínium felfüggesztés, szervókormány, ESC és 4,3 colos LCD kijelző is jár, valamint az extralistán tolatókamera is szerepel.
Nézze meg mozgás közben a Polaris háromkerekű újdonságát: