A Renault-nak nem okozna különösebb gondot a kifejlesztése, hiszen minden alkatrész adott a Clio Sportban.
Mióta a Renault átvette a Dacia irányítását az előző évtizedben, a román márka ontja az olyan autókat, amik kedvező árukkal a legjobb ár/érték arányú modellek közé tartoznak az európai piacon. Ez az eladásokban is érződik, hiszen egyre inkább közeleg az év, amikor átlépik a félmilliós darabszámot, tekintve, hogy tavaly több mint 429 ezer Dacia talált gazdára. A sikerben óriási szerepe van annak, hogy a kezdeti fapados Logan óta, hatalmasat fejlődött a modellpaletta műszakilag és minőségben egyaránt, valamint a kínálat is jelentősen kibővült, így sokkal szélesebb közönség vált potenciális Dacia vásárlóvá.
A kínálatból egyedül a sportmodellek hiányoznak, ami részben érthető a franciák részéről, hiszen ez egyrészt megdobná az autó árát, másrészt pedig nem akarnak házon belüli konkurenciát generálni a Renault Sport modelleknek. Egy francia tervező viszont eljátszott a gondolattal és a képszerkesztővel, vajon milyen lenne a Sandero Sport, és az eredmény kifejezetten meggyőzőre sikeredett, hiszen a jól bevált sportcsomag elemei remekül mutatnak a román városi minin.
A széles légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, a sötétített üvegek és a diffúzor-kipufogó páros rögtön a tudtunkra adja, hogy a sportváltozattal van dolgunk. Már csak a Renault Sport technikai háttere és finomhangolása kéne, ahhoz, hogy megszülessen a legjobb ár/érték arányú mini hot-hatch modell.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |