Ha eddig azt hitte, mindegy, milyen mobilt használ, akkor lassan ideje felébrednie, mert maholnap e választás már az autóját is meghatározza. Vagy fordítva.
Ahogyan az legutóbb a hibrid autók esetében is történt, az autógyártók - mintha csak a jelre vártak volna - pár nappal azután, hogy a Google bemutata, milyen lesz amikor az Android a műszerfalra költözik, maguk is megmutatták az ötleteiket, a várható gyártási megoldásaikat.
Ahogy azt a Bitport összegyűjtötte: a Volvo, az Audi, a General Motors, a Honda, illetve a Hyundai is hivatalossá tette, hogy megkezdik az Android autós platformjának beépítését a modelljeikbe. A Volvo ráadásul dupláz is, mert az autóiba beépített érintőképernyő az Android mellett az Apple iOS rendszerét futtató okostelefonok fogadására is képes lesz.
Az autókba kerülő okostelefonok sokféle funkciót betöltenek ma is - navigáláshoz, zene vagy multimédia használatra szinte mindenki használja ma is. A jövőben azonban mindez sokkal szervesebben az autók részévé válik: a Hondánál a Google Térképek, vagy akár egyes külsős alkalmazások is a műszerfalra kerülhetnek. A csatlakoztatott telefonokat az autók lényegében lenyelik - vagyis egy sor funkciót átvesznek tőlük, és az autó hasznára fordítják. Persze, a telefon nem veszi át az uralmat az autó felett, de azzal, hogy a telefont jobban a kocsikba applikálják, sok, a vezetés közben szükséges információt (amiért korábban azok a csúnya telefontartók az autók szélvédőjére kerültek belülről - csak hogy látni és elérni lehessen a mobilt bármikor) az autó a saját képernyőjére „vetíti ki”.
Ebben a folyamatban ráadásul egy mellékszálnak tűnik, de mégis fontos paradigmaváltást hozhat a Sharp, mely épp a napokban jelentette be, hogy olyan LCD panelt fejleszt, amit elvileg bármilyen alakúra lehet formálni. A Free-Form Display technológia éppen a kijelzők terén hozhat radikálisan újat, hiszen így a gépkocsik műszerfalát egyetlen panelből álló kijelzővé "olvaszthatnák" össze.