Már az évad rajtja előtt tisztán látszott: vajmi kevés az esély arra, hogy a Túraautó-vb (WTCC) idei bajnoki címét ne a Citroen-kontingens valamelyik tagja kaparintsa meg. Túl az évad félidején már az is körvonalazódik, hogy erre a legjobb esélye az első teljes szezonját futó argentin fenegyereknek, José Maria Lopeznek van.
A vb-mezőnyben elsöprő dominanciával debütáló francia gyártó dél-amerikai pilótája öt győzelmet aratott az eddigi hét forduló tizennégy futamán és 255 ponttal vezeti a bajnokságot. Előnye 39 egység a négyszeres világbajnok címvédő márkatárssal, Yvan Mullerrel szemben, aki öt fordulóval, azaz tíz futammal az évad vége előtt máris kijelentette: ahhoz, hogy Lopezt elkaphassa, egy jókora adag mázlira is szüksége lesz.
„Ha egyszer sem esik ki, nagyon úgy tűnik, hogy lehetetlen lesz elkapni Pechitót. Persze a szezon hosszú, bármi megtörténhet, így várjunk és meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok” – fogalmazott nem túl derűlátóan a Touring Car Times című online szaklapnak a belgiumi forduló után a Citroen legtapasztaltabb versenyzője.
Miután a WTCC mezőnye elhagyta Európát, a bajnokság egyenesen Lopez hazájába, Argentínába tart, ahol „Pechito” tavaly egy BMW volánja mögött, élete első WTCC-bevetésén olyan hatalmas győzelmet aratott, amely megnyitotta számára a Citroen gyári csapatának kapuit. Aligha lehet kétséges, hogy a Termas de Río Hondo versenypályára is toronymagas esélyesként érkezik, komoly sansszal arra, hogy tovább növelheti előnyét a ponttáblázaton: a pilóta ráadásul biztosan nem lesz elkényelmesedve, ugyanis Mullerrel ellentétben úgy érzi, hogy az előnye korántsem mondható megnyugtatónak.
„Nem értek egyet azzal, hogy hatalmas az előnyöm, mert szerintem ezt még viszonylag könnyen el lehet bukni” – mondta Lopez. „Nagyon messze van még az út vége. Azt nem mondhatom, hogy nem gondolok a bajnoki címre, hiszen hét forduló már mögöttünk van. Most a hazai versenyem következik, ahol tavaly nyertem, ráadásul ez az a pálya Argentínában, ahol legtöbb sikert arattam eddigi pályafutásom során. Bízom abban, hogy ez előnyt jelenthet számomra.”
Mivel a Honda idei szezonja csapnivalóan alakul – a japánok legjobbjaként a 4. helyen álló Tiago Monteiro hátránya 130 pont Lopezhez képest -, izgalmakat egy ideje már csak a Citroenek csatározásától lehetett remélni, ám nagyon úgy tűnik, hogy ezen a fronton is legfeljebb kétesélyes lehet a küzdelem. A kilenc ralis vb-cím után a márka kötelékében pályaversenyzőnek szegődő Sebastien Loeb is egyre inkább leszakad társaitól: a 3. helyen állomásozó extraklasszis Mullertől 26, Lopeztől pedig már 65 egységgel van lemaradva.