Autó hvg.hu 2014. június. 18. 08:00

Utcai versenyautót csinált a Bentley a Continental GT-ből

A Continental GT3-R egy rendszámos versenyautó 580 lóerős V8-as motorral, valamint karbon, bőr és Alcantara kárpitozású utastérrel.

A Bentley-nél tavaly mutatták be a Continental GT3 versenyautót, amit kissé értetlenkedve fogadott a közönség, hiszen a vaskos méretekkel megáldott luxuskupé első pillantásra meglehetősen furcsán nézett ki csővázas konfigurációban, gigantikus hátsó szárnnyal és méretes diffúzorral megtoldva. A menet közben nyújtott teljesítménye később mindenkit meggyőzött arról, hogy igenis van helye egy ilyen versenyautónak a Porschék és Ferrarik alkotta mezőnyben, főleg úgy, hogy egy igazi kuriózumnak tekinthető. A britek most egy lépéssel tovább merészkedtek és megalkották a versenyautó utcai változatát, amely a Continental GT3-R nevet viseli és a márka eddigi legextrémebb utcai autójának számít.

Bentley Continental GT3-R
Bentley

Motorja a versenyautóból származó ikerturbós, 4.0 literes V8-as blokk, amely 580 lóerőt és 700 Nm maximális nyomatékot produkál, utóbbit már 1700-as fordulatszámtól. A megnövekedett teljesítménynek köszönhetően 3,8 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet, amivel az eddigi leggyorsabb közúti forgalomba szánt Bentley-nek tekinthető. Érdekessége, hogy a rövidebb váltó áttételek miatt a végsebessége „csak” 273 kilométer/óra, a széria 309 helyett. A lóerők továbbításában a ZF nyolcfokozatú automataváltója van még a V8-as motor segítségére, valamint a nyomatékvektoros összkerék-meghajtás és a titán sportkipufogó rendszer.

Bentley Continental GT3-R
Bentley

A kimagasló menetdinamikában a súlycsökkentés is közrejátszik, hiszen a brit mérnökök szénszálas anyagok használatával és a hátsó üléssor elhagyásával 100 kilogrammot spóroltak az alapmodell tömegéhez képest. Ezzel nem csak gyorsabb, de sokkal közvetlenebb és élénkebb is lett az autó, olyannyira, hogy a gyár szerint, nem csak az eddigi leggyorsabb, de legélvezetesebben vezethető modelljük is egyben.

Természetesen a GT3-R külseje nagyban hasonlít a versenyváltozathoz, így a kéttónusú fehér-zöld fényezés, a karbon splitter és hátsó szárny, a diszkrét diffúzor valamint az új fejlesztésű, 21 colos kovácsolt alumínium kerékszett is a csomag részét képezi. A versenyautós konfiguráció ellenére az utastérben fényűzően sportos hangulat uralkodik, köszönhetően a szánszálas, bőr és Alcantara kárpitozás kombinációjának.

Bentley Continental GT3-R
Bentley

A Bentley Continental GT3-R modellből mindössze 300 példány legyártását tervezik a britek, melyek közül minden egyes darab kézzel készül a Crewe-i üzemben, amik aztán átkerülnek egy kis finomhangolásra a Bentley Motorsport divíziójához. Az előrendelés már elkezdődött, először pedig a jövő héten zajló Goodwood fesztiválon találkozhat vele élőben a nagyérdemű.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.