Autó hvg.hu 2014. június. 16. 21:12

Ismét a Megane RS a leggyorsabb fronthajtású autó a Nürburgringen

Négy másodperccel megjavították a Seat Leon Cupra idejét. Kérdés, hogy mennyire számít utcai autónak egy hatpontos övekkel szerelt, hátsó ülések, rádió és klíma nélküli autó.

Sokéves szünet után idén márciusban a Seat Leon Cupra elvette a leggyorsabb fronthajtású utcai autónak járó címet a Renault Megane RS-től, hiszen spanyolok 7 perc 58 másodperces kört futottak a Nürburgringen, amivel jelentősen megjavították a franciák 2011-es rekordját. Ezt nem hagyhatták szó nélkül a Renault-nál, így hamarosan jelezték, hogy egy limitált szériás utcai modellel visszavágásra készülnek. Nos, ez most megtörtént, ugyanis a Megane RS 275 Trophy-R modellel 7 perc 54 másodperc alatt értek körbe a Zöld Pokolban, ami több mint négy másodperces javulást jelent a Leon köridejéhez képest.

Renault Megane RS
Renault

A nürburgringi köridőkkel kapcsolatban gyakran éri kritika a gyártókat, miszerint utcai autónak mondott, de valójában versenypályás használatra felkészített autókat használnak, ami az aktuális rekorddöntés kapcsán is felmerül. A Renault-sok viszont bebiztosították magukat az efféle vádakkal szemben, hiszen a Megane RS 275 Trophy-R modellből piacra dobnak egy 250 darabos limitált szériát. Igaz, hogy az közelebb áll egy versenyautóhoz, mint egy mezei Megane-hoz, de mivel rendszámot kaphat, közúti forgalomban is részt vehet.

Renault Megane RS
Renault

A rekorddöntéshez a Renault Sport mérnökei 100 kilogrammot lecsíptek a standard Megane RS tömegéből, amit többek közt azzal értek el, hogy kiszedték a hátsó üléssort, a rádiót és klímát, előre pedig könnyített, polikarbonát héjú Recaro sportüléseket és kisebb akkumulátort pakoltak be. Az önzáró differenciálművel szerelt Cup futóművet Öhlins Road & Track lengéscsillapítókkal egészítették ki, a kipufogót pedig lecserélték az Akropovic titán rendszerére. Mindezt megfejelték a típushoz igazított Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal és 350 milliméteres első féktárcsákkal, amik a 19 colos Speedline felnik mögött lapulnak. Az i-re a pontot az extraként rendelhető hatpontos biztonsági öv teszi fel.

A Renault Megane RS 275 Trophy-R 250 darabos szériájából tizenöt országba jut, az értékesítés természetesen Franciaországban kezdődik.

Hirdetés