Öt aluljárót terveznek az M4-es öt kilométeres bekötőútjára
A meglévő közúthálózatba köti be az épülő M4 autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszát az az öt kilométer hosszú út, amelyre kedden jelent meg a közbeszerzési felhívás – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kedden.
A jelentős részben Pest megyében, kisebb részben Jász-Nagykun-Szolnok megyében épülő szakasz kétszer két sávos, plusz leállósávos autópályaként valósul meg, öt aluljárót, és három kilométernyi vadvédő kerítést tartalmaz.
Az ajánlattételi határidő július 17., míg a befejezésé 2016. szeptember 30. Eredményes közbeszerzés esetén novemberben ezen a szakaszon is megkezdődhetnek a munkálatok – áll a NIF közleményében. Az autósok 2016 őszétől használhatják az új autópályát, a bekötőúttal együtt.
Az építés – akár a többi szakaszé – az Új Széchenyi Terv keretében, uniós forrásokból valósul meg.
Az M4 autópálya Abony és Fegyvernek közti 29 kilométeres szakasza három részben épül meg. Az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz.
Az első szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium – a Colas Hungária Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft. –, a kivitelezés nettó összege 46,7 milliárd forint. A második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium, nettó 32,5 milliárd forinttal. A Fegyvernekig tartó harmadik szakasz építője a Strabag Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege pedig 31,5 milliárd forint.