Lehengerlő győzelmet aratott a Német Túraautó Bajnokság (DTM) hungaroringi futamán a BMW-s Marco Wittmann: a bajor márka pilótája – aki hazánkban sajátította el a versenyzés alapjait - magabiztos vezetéssel szerezte meg idei második elsőségét, amivel visszafoglalta a ponttáblázat vezető pozícióját.
Wittmann mogyoródi fölénye már a szombati időmérő edzésen kirajzolódott, amikor mindhárom etapot az élen zárva szerezte meg a rajtelsőséget. A bajor márka tehetsége vasárnap sem ismert irgalmat: a rajtnál megőrizte a vezetést, a kötelezően előírt boxkiállásokig 40 másodpercnyi előnyre tett szert, így a kerékcsere után vezető pozícióba tért vissza és azt a leintésig nem is engedte ki a kezei közül.
A 24 esztendős versenyző idei második győzelmét ’hihetetlennek’ nevezte, eredményével ráadásul visszafoglalta az éllovas pozíciót a bajnoki tabellán. A DTM-sikerrel a német pilóta magyar kapcsolata tovább erősödött: pályafutása kezdetén Wittmann egy magyar gokartcsapatnál, a Kálmán Motorsportnál sajátította el a versenyzés alapjait. „A mai napig nagyon jó a kapcsolatunk, szívesen gondolok arra az időszakra. Hívtam az akkori csapatfőnökömet, Kálmán Pétert, de sajnos ő maga nem tudott eljönni, a testvérével viszont beszéltem” – mondta a hvg.hu-nak a második DTM idényét töltő BMW-s pilóta.
Noha a bajnokságból még csak három futam ment le, sokan máris Wittmannt tartják a titulus legfőbb várományosának, a versenyző azonban saját bevallása szerint még nem gondol ennyire előre: „Egyáltalán nem jelent nyomást számomra, hogy ennyire jól indult az idény. Az évad elején még csak reménykedtem benne, hogy idén nyerhetek, de a szezon szerencsére egészen jól alakul számomra. A bajnoki címre természetesen nem gondolok még, szerintem túlságosan korai lenne. Inkább versenyről versenyre igyekszem a tőlem telhető legjobbat nyújtani.”
Wittmann mögött az Audi versenyzője, Miguel Molina végzett: a spanyol már a kötelező kerékcsere előtt megelőzte a BMW két versenyzőjét, Timo Glockot és Antonio Felix da Costát, előrelépve ezzel a 2. helyre. Wittmannt nem tudta veszélyeztetni – a célban 6,6 másodperc volt a hátránya - , ugyanakkor a mögöttes mezőnytől sem kellett tartania. „Az első két futam nagyon nehéz volt számunkra, így szerintem kijárt már nekünk ez a dobogó. Az autó csodálatos volt” – értékelt a négykarikás márka legjobbja.
A dobogó legalacsonyabb fokán is egy BMW-pilóta, a 2012-es bajnok Bruno Spengler végzett, aki a 9. rajtkockából az előtte végzőkkel ellentétben kemény abroncsokon vágott neki a távnak. A kanadai pilóta a kötelező kiállás előtt a 12. pozícióban haladt, ám a lágyabb keverékű Hankook-abroncsokon elképesztő tempóban vágta át magát a mezőnyön: két márkatársa, da Costa és Glock például meg sem próbálta feltartóztatni, így a versenyző meg sem állt a 3. pozícióig, ami az eddigi legjobb eredménye idén.
A dobogósok mögött az audis Edoardo Mortarát intették le, aki ádáz küzdelmet vívott Glockkal, szinte végig a verseny során. A négykarikások versenyzője először a 23. körben, az 1-es kanyarnál koccant a BMW-s versenyzővel, amikor elment mellette, s később is többször keményen összecsaptak. Glock számára különösen rosszul zárult a futam: az utolsó körben a német összekoccant egy másik Audi-pilótával, Nico Müllerrel is, így a korábbi Forma-1-es versenyző a 19. pozícióban, tökutolsóként haladt át a kockás zászló alatt. Mortara mögött az audis Adrien Tambay végzett, akit a BMW-s Maxime Martin, a szintén audis Jamie Green, valamint a BMW-s da Costa követett. A pontszerzők zónája két korábbi Audi-bajnokkal egészült ki a kétszeres bajnok Mattias Ekström, valamint a címvédő Mike Rockenfeller révén.
Ahogyan arra a hétvégi teljesítmény alapján számítani lehetett, a Mercedesek nem tudtak pontot szerezni. A csillagos márkánál jóelőre jelezték, hogy csakis eső esetén lehet sansz jó eredményre: ugyan az égi áldás elmaradt, arra viszont nem számítottak, hogy még pontot sem tudnak szerezni. A csilalgos kontingens legjobban szereplő tagja Robert Wickens volt, aki sokáig a pontszerzők között haladt, végül azonban csak a 11. helyen végzett.
„A verseny zömében a 7. helyen haladtam, így az eredménnyel érthetően nem vagyok elégedett” – mondta a hvg.hu-nak Wickens. „A saját teljesítményem más kérdés, azzal ma nem volt gondom. Sajnos gyártóként nem állunk túl jól jelenleg, de bízom benne, hogy ez rövidesen megváltozik, mert jó irányba haladunk. Arról sajnos nem beszélhetek, hogy pontosan mi az a probléma, ami hátráltat bennünket, de annyit mondhatok, hogy egy olyan területről van szó, amely az összes többit érinti. Ezen a hétvégén egyébként jobbnak éreztem az autót, mint az első két futamon, így bízom benne, hogy megjön lendületünk.”
A 41 körös futamot négyen adták fel. A 2005-ös bajnok Gary Paffett Mercedesét már a rajtot követően kiütötték, míg a kétszeres bajnok Timo Scheider Audija a 10. kör bírta azután, hogy a rajtot követően tolakodásban, egy koccanás következtében megsérült a hátsó futóműve. Augusto Farfus a rajttól kezdve küszködött a BMW-vel és a 31. körig húzta, míg az oscherslebeni káoszfutamon győztes Mercedes-pilóta, Christian Vietoris a 36.körben esett ki.
A hungaroringi forduló után Wittman 50 ponttal vezeti az egyéni tabellát a 31 pontos Rockenfeller, valamint a 27 pontos Mortara előtt. A gyártók között az Audi áll az élen 144 ponttal: a négykarikások 26 ponttal előzik meg a BMW-t, míg a Mercedesszel szemben már 103 pont az előnyük. A DTM mezőnye legközelebb június 29-n, a németországi Norisringen csatázik egymással.