Május 30-a és június 1-je között a Hungaroringen csatázik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye, amely 26 év után tér vissza Budapestre. Az Audi címvédő bajnoka, Mike Rockenfeller a pontverseny első helyezettjeként érkezik a szezon harmadik futamára, ahol már mindhárom gyártó pilótái találkozhattak a szezon előtti teszten.
Mint az Audi kommünikéjéből kiderül: a márka nyolc pilótája összesen 1633 kört, azaz 7154 kilométert tett meg április elején a mogyoródi versenypályán, most hétvégén pedig kiderül, hogy a DTM első modern kori, magyar fellépésére való felkészülésként ki használta ki legjobban a hivatalos tesztnapokat. Az Audi legénység „üldözöttként” érkezik a Hungaroringre, hiszen a harmadik futam előtt a pilóták pontversenyében Mike Rockenfeller áll az élen, az Audi Sport Team Phoenix a csapatok értékelését vezeti, míg a márkák között az Audi az első.
Nagy várakozás övezi a 4,381 kilométeres körével a szezon második leghosszabb pályáján rendezett versenyt. „Mintha csak egy DTM versenyautóhoz tervezték volna” – hangzik a pilóták véleménye a pályáról és egyöntetű vélemény az is, hogy különösen fontos lesz az időmérő edzés, mivel jóformán a célegyenes végi féktáv kínálja az egyetlen előzési lehetőséget, így a jó rajthely döntő fontosságú lehet.
A rajongók a német tévécsatornákon a DTM-hétvége eseményeit a legkényelmesebb időben követhetik: a mogyoródi időmérő csak 18:10-kor kezdődik, az ARD csatorna 18 órától ezt is élőben közvetíti. A magyar m2 csatorna szombat este 22:30-kor felvételről adja le az időmérő edzést. A vasárnapi verseny szokás szerint 13:30-kor kezdődik, az ARD fél órával előbb kezdi meg műsorát, az m1-en 13:15-től pedig ugyancsak élőben lehet figyelemmel kísérni a futamot.
Az Audi pilótái sok rajongó támogatására számítanak: a győri Audi gyár a pályától mindössze másfél óra autóval. Az Audi Hungaria a régió egyik legnagyobb munkáltatója, több mint tízezer főt foglalkoztat nyugat-magyarországi telephelyén. Az elmúlt évben több mint 1,9 millió motort és több mint 40 ezer autót épített – többek között az A3 Limousine és az A3 Cabriolet modelleket. A jövőben az új TT is a győri gyártósorokról gördül le.
„Magyarország és az Audi Hungaria számára ez egy különleges pillanat. Hosszú idő után visszatér a DTM egy történelmi helyszínére, a három legfontosabb prémiumgyártó első számú csapatai ismét megmérkőznek a Hungaroring aszfaltján. Ez alátámasztja a magyar autópiac nagy jelentőségét a nemzetközi környezetben. Nagyon várjuk már, hogy vendégeinknek és munkatársainknak izgalmas versenyélményeket nyújthassunk” – hangsúlyozta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.
Már az áprilisi teszten is sok audis dolgozó vett részt a mogyoródi pályán, az autogramvadászok pedig már ezelőtt a repülőtéren köszöntötték sztárjaikat. Nagyon készülnek az Audi pilótái is, közöttük címvédő-éllovas Rockenfellet, aki nagy kihívásnak tartja a magyar pályát.
„Budapest egy nehéz és nagy igényeket támasztó pálya. Mindent megteszünk azért, hogy az időmérőre megtaláljuk a tökéletes beállításokat. Ez most nagyon fontos alapfeltétele annak, hogy ismét küzdhessünk az első helyért” – mondta a pilóta, aki 30 ponttal áll az egyéni tabella élén, 5-5 ponttal megelőzve közvetlen üldözőit, a Mercedes színeiben hajtó Christian Vietorist, valamint a BMW-s Marco Wittmannt.