Komoly áttörésként élte meg a szezonbeli első dobogós helyezésével zrt szlovákiai WTCC-hétvégét Michelisz Norbert: a Zengő Motorsport versenyzője az idény első három fordulójában sokat birkózott a Honda Civic WTCC-vel, ám a Slovakiaringen felvillanyozta az, hogy – mint blogján fogalmazott – „tempóból óriásit léptünk előre a márkatársakhoz képest”.
Mint ismeretes, a viszontagságos, esős-viharos időjárási körülmények miatt a Slovakiaringen csak az első futamot bonyolították le, azt is rövidítve: a magyar pilóta a 4. helyezésével a kvalifikáción is a legjobb hondás volt, akárcsak a versenyen, ahol a domináns Citroen két menője, Sebastien Loeb és José Maria Lopez mögött végzett, míg a japánok gyári csapatának duója, Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini például csak a 7-8. helyeken futottak be.
„Ezután a hétvége után akkor is elégedett lennék, ha rosszabbul alakultak volna a dolgaink, és mondjuk, csak az ötödik helyen intenek le, mert hatalmasat léptünk előre” – írta a michelisz.net weboldalon vezetett blogjában a korábbi privát világbajnok. „A múlt heti, másfél napos hungaroringi teszt rengeteget jelentett, beállításban sokat fejlődtünk, aminek köszönhetően az autó egyensúlya és vezethetősége összehasonlíthatatlanul jobb lett. Ha a Citroenekhez képest nem is volt szembetűnő a javulás, a márkatársakkal való összevetésben mindenképpen, hiszen a szezon során először tudtunk a legjobb hondásként zárni. Most jutottunk el arra a pontra, hogy már közel a maximumot tudom nyújtani az új autóval, éppen ezért azt mondom, ez a szezon nekünk csak most kezdődik el!”
Daisuke Horiuchi, a Honda hajtómű-fejlesztésért felelős vezetője már a Paul Ricard-i fordulót követően is méltatta a magyar versenyző rajtjait. Michelisz úgy érzi, hogy ez a Slovakiaringen is hasznos fegyvernek bizonyult: „A rajtot megint sikerült jól elkapnom, a Honda rajtelektronikája kiemelkedik a mezőnyből, bár ezen az esőáztatta szlovákiai aszfalton ennek kevesebb jelentősége volt. A megfelelő rajthoz nagyon el kell találni a kuplung felengedésének ütemét, hogy a lehető legnagyobb motorerőt lehessen átvinni a talajra. Ebben számít a reakcióidő, de leginkább az érzés. Az utóbbi időben elég jól ráéreztem a rajtokra, remélem, ez így is marad sokáig! Ennek köszönhetően sikerült a piros lámpák kialvásakor hibázó Yvan Muller elé kerülnöm, és ott, abban a pillanatban el is határoztam, történjék bármi, a harmadik helyemet mindenáron megvédem. Persze ehhez azért jól jött Muller boxutca áthajtásos büntetése is, mert őszintén szólva, nem vagyok 100 százalékig biztos benne, hogy a végéig tudtam volna tartani őt” – fogalmazott Norbi, aki úgy érzi, hogy a vizes pályának is szerepe volt abban, hogy sikerült a tempóelőnyben lévő négyszeres világbajnok címvédő előtt maradnia.
Michelisz a versenyzőtársakhoz hasonlóan jó döntésnek tartja, hogy a szervezők lerövidítették az első futamot, a másodikat pedig nem is engedték elrajtolni, mert – mint írta – „ha nem teszik meg, nagy valószínűséggel a versenyautók döntő többsége vagy a szalagkorlátban, vagy a kavicságyban végezte volna”. A magyar pilóta blogposztjában rámutatott arra is, hogy az új autóval szerzett szezonbeli első dobogós helyezés sokat javított a Zengő Motorsport különítményének lelkiállapotán.
„Most nagy szükségem van egy kis pihenésre is, mert az elmúlt hetek programja nagyon sűrű volt. Nemcsak a versenyek miatt, hanem a Hungaroring előtt és után is rengeteg kötelezettségnek kellett eleget tennem, ezeket pedig még nem volt időm „kifeküdni”. Úgyhogy most alszok két-három jó nagyot, és bízom benne, hogy utána feltöltődve, újult erővel érkezem majd a Salzburgringre!” – közölte Michelisz, aki pontjainak számára 40-re növelte, és előlépett az egyéni tabella 9. helyére. A legnépszerűbb magyar sportolót a két Chevy-pilótától, a 7-8. helyeket birtokló Gianni Morbidellitől és Tom Chiltontól 6 ponttal lemaradva, míg a szintén Chevy-s Tom Coronelt 12 egységgel előzi meg.