Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro egy-egy dobogós helyezése a maximum, amire a Civic WTCC jelenlegi teljesítményének fényében a Honda pályázhatott: ez az egybehangzó vélemény a japán márka gyári csapatánál a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei második, a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán bonyolított fordulója után.
Mint ismeretes, a marrakeshi évadnyitón bebizonyosodott, hogy a vb-mezőnybe frissen beszálló Citroen fölénye a jóslatoknak megfelelően elképesztő lesz, ráadásul a Hondához képest versenyképesnek bizonyultak a brit RML műhelyében készült Chevrolet Cruze-ok is. Az afrikai nyitányon a japán márka Civic WTCC versenygépei képtelenek voltak dobogóközelbe kerülni, ám az egészen más karakterisztikájú, az épített versenypályák közé tartozó Paul Ricard-aszfaltcsíkon egy fokkal jobb teljesítményt nyújtottak.
Noha Marrakesh után még az sem volt biztos, hogy elkészül az autója, az első futamon Gabriele Tarquini férkőzött be Seb Loeb és Yvan Muller Citroenje mögé, míg a második versenyen Tiago Monteiro szerzett egy 3. helyezést. A Hondánál egyöntetű vélemény, hogy többre aligha számíthattak a dolgok jelenlegi állása szerint: „A hétvégén elért két dobogós helyezésünk tényleg a maximum volt, amire pályázhattunk, így ez a hétvége tulajdonképpen jól alakult számunkra és pozitív érzésekkel készülhetünk a folytatásra” – sommázta a franciaországi kiruccanás Tarquini, aki az első futam dobogója mellé a második menetben egy 4. helyezést produkált.
A két gyári versenyző közül Monteiro volt az, akivel kapcsolatban felmerülhet, hogy talán előkelőbb helyen is végezhetett volna. A portugál a második futamon a 3. rajtkockából villámrajtot vett, az élre tört és némi előnyt is sikerült kiautóznia: nem tudni, hogy ezt meddig lett volna képes tartani az utolsó rajtkockából rohamtempóban előretörő Citroen-ásszal, José Maria Lopezzel szemben, ugyanis az egyik gumibálát eltrafáló Loeb révén jött biztonsági autós fázis és ugrott a luzitán előnye.
Alessandro Mariani csapatfőnök a Honda hivatalos kommünikéjében egy leheletfinom utalást tett arra, hogy Monteiro második versenyében talán több is lehetett volna: „A második futamra kidolgozott versenybeállításokkal megszerezhettük volna a győzelmet. Tiago előnye hat másodperc volt a későbbi győztessel szemben, amikor bejött a biztonsági autó és elveszítettünk ezt” – mondta a szakvezető.
Dél-Franciaországban szaporították pontjaik számát a Honda privát versenyzői is: Michelisz Norbert a Zengő Motorsport Civic WTCC-jével egy 7. és egy 8. helyezést gyűjtött be, míg a Proteam marokkói versenyzője, Mehdi Bennani a második futamon elért 5. helyezéssel húzott be néhány egységet. Mariani csapatfőnök elismeri, hogy a Honda lemaradása továbbra is jelentős, ám álláspontja szerint a dél-franciaországi forduló bizakodásra is adott okot.
„Továbbra is le vagyunk maradva az ellenfeleinktől, de számos ötletünk és tervünk van, amelyeket ki kell próbálnunk és be kell vezetnünk. Örülök, mert bebizonyosodott, hogy ebben a Civic-ben komoly potenciál rejlik. Természetesen sokat kell dolgoznunk, de a versenyzőink szuper munkát végeztek, ráadásul a csapat is jól dolgozott, újjáépítették Gabriele autóját és jó versenystratégiát dolgoztak ki. Nehéz időszakon vagyunk túl és most sokkal boldogabbak vagyunk, mint három nappal ezelőtt. Emlékeznünk kell arra, hogy ez a kocsi rövid idővel ezelőtt született meg, így a legfontosabb feladat most az, hogy a lehető legrövidebb idő alatt felneveljük” – fogalmazott a Honda gyári WTCC-s programját működtető JAS Motorsport fővezére.
A május 3-4-én esedékes hungaroringi forduló előtt Tarquini a legjobb hondás az egyéni ponttáblázaton: az olasz veterán 31 ponttal áll a 4. helyen a Citroen-triumvirátus, Lopez, Loeb és Yvan Muler mögött. Monteiro 30 egységgel a 6., Bennani 16 ponttal a 8., míg Michelisz Norbi 14 egységgel a 10. helyet foglalja el.