Műszaki probléma hátráltatta Michelisz Norbertet a Túraautó Világbajnokság (WTCC) franciaországi futamának időmérő edzésén, amelyet ennek ellenére a 6. pozícióban zárt. A hondás magyar úgy érzi, hogy sikerült felülmúlnia saját előzetes várakozásait.
Nem elégedetlen a WTCC idei második, a Paul Ricard versenypályán zajló futamának szombati időmérő edzése után Michelisz Norbert, aki a 6. rajthelyet szerezte meg.
A magyar versenyző a kvalifikáció második felvonásában csak egyetlen mért kört autózott: ezzel az 5. helyen állt, a többiekkel ellentétben azonban nem veselkedett neki egy újabb próbálkozásnak, de így is csak a Honda gyári csapatának veteránja, Gabriele Tarquini bizonyult gyorsabbnak nála. Az olasz klasszis egyetlen századdal autózott jobbat, kiszorítva ezzel a Q3-ból Micheliszt: utólag kiderült, hogy a magyar pilóta lehetőségei erősen korlátozottak voltak, ugyanis – mint arról a Zengő Motorsport beszámolt – a kocsijában szivárgott a nyelestengely-szimering és csúszott a kuplung.
„A várakozáson felül teljesítettünk az időmérőn, előzetesen én magam a 7-9. helyek valamelyikére soroltam volna magunkat, ami a holnapi start szempontjából talán jobb lett volna” – értékelt a korábbi privát világbajnok. „Úgy érzem, hogy sikerült ismét megmutatnunk, hogy egy körön a hondás csapatból a leggyorsabbak közé tartozunk, ami mindig nagyon jó érzés. Ráadásul annak ellenére is könnyen sikerült megfutnom ezt kört, hogy az autó technikailag nem volt száz százalékos. Ez egy jó alap a további építkezéshez.”
Ha Michelisznek a gondok közepette adódott volna némi szerencséje és Tarquinin kívül mások is gyorsabbnak bizonyultak volna nála, a 10. helyen köthetett volna ki, amivel a vasárnapi második, fordított rajtrácsos futamot az élről kezdhette volna meg. A versenyző rámutatott: ilyen stratégiai húzás lehetősége fel sem merült.
„Az évad második fordulójában még nincs értelme elkezdeni játszani a 10. helyre. Ilyenkor az minél több információt kell gyűjteni arról, hogy az autó milyen határhelyzetben, erre pedig kevés olyan alkalom kínálkozik, mint a Q2-es gyors kör. Szerintem semmi értelme nem lett volna ennek” – fogalmazott a pilóta, akinek teljesítményével kapcsolatban a Zengő Motorsport első embere, Zengő Zoltán is maradéktalanul elégedett volt.
A francia forduló kvalifikációja egyébként az előzetes várakozásoknak megfelelően Citroen-uralmat hozott: az idén debütált gyártó három C-Elysée típusjelű autója szerezte meg az első három helyet, a pole pozíció ráadásul a Marrakeshben futamgyőzelemmel debütáló korábbi kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loebé lett.