Noha a Túraautó Világbajnokság (WTCC) marrakeshi évadnyitóján, a második futam rajtját követően összecsapott egymással a Chevrolet Cruze-zal versenyző Tom Coronel és a hondás Mehdi Bennani, a durva incidens a jelek szerint nem nyomja rá a bélyegét a holland és a marokkói versenyző barátságára.
Már a balesetet követő, a tévékamerák kereszttüzében lefolytatott kiabálás is baráti ölelkezéssel zárult és immáron biztos, hogy a két pilóta cimborasága szinte biztosan túlvészeli a megpróbáltatást. Erről árulkodik az a fotó, amelyet Bennani tett közzé hivatalos Facebook-oldalán: a felvétel szerint a viadal másnapján a marokkói és a holland már újra együtt mókázott. „Így mindenki tudhatja, hogy ami a versenyen történt, az a versenyen maradt” – írta a fotóhoz Bennani.
Mint ismeretes, Coronel az élről rajtolva a szükségesnél jobban a falhoz szorította a mellőle induló Bennanit, aki megpróbált kitörni a szorításból és megpöccintette a Cruze-t, amely keresztbe fordult, a falnak csapódott és rommá tört. Az emlékezetes incidensért mindketten felelősek voltak és mindketten csúnyán rá is fizettek a történtekre.
Bár a helyi kedvenc folytathatta a futamot, a baleset miatt áthajtásos büntetéssel és utólag a franciaországi fordulóra érvényes, három rajthelyes büntetéssel sújtották. Bennani ráadásul elveszítette az 5. helyet is, mivel a Honda Civic WTCC súlya a műszaki ellenőrzésen nem érte el a minimális súlyhatárt.
Coronel autójából jóformán semmi nem maradt, így a holland fenegyerek a jelek szerint kénytelen lesz kihagyni a hétvégén esedékes, a Paul Ricard versenypályán tartandó második fordulót. Ezt maga a ROAL Motorsport pilótája mondta a Touring Car Times című online szaklapnak: „A kocsi egy banán” – fogalmazott Coronel. „Biztos, hogy Franciaországban nem leszek ott a mezőnyben. Az egész karosszériát ki kell javítani, márpedig az autó szerdára ér Barcelonába, csütörtökön pedig már Franciaországban kellene lennie. Teljes képtelenség, hogy versenyezni tudjak vele.”
A balesetbe belekeveredett a domináns formával, két futamgyőzelemmel debütáló Citroen négyszeres világbajnok címvédője, Yvan Muller is. Bár elsőre azt gondolhatnánk, hogy az elsőéves, ám messze a mezőny legtehetősebb különítménye simán kijavítja Muller C-Elysée-jét, esetleg tolnak alá egy másikat, maga az érintett némi meglepetésre megjegyezte: előfordulhat, hogy pácba kerül az autó sérülései miatt.
„Szomorú vagyok amiatt, hogy így alakult a versenyem és amiatt is, hogy a kocsim nagyon csúnyán összetört. A következő esemény négy nap múlva kezdődik és őszintén szólva nem vagyok meggyőződve arról, hogy ott lehetek a mezőnyben” – fogalmazott a gall kiválóság, aki másokhoz hasonlóan újfent rávilágított az idei szezon kezdetével kapcsolatos logisztikai nehézségekre: „Úgy gondolom, hogy tiszta őrültség volt ilyen sűrűn egymás utánra tenni a versenyek időpontját, pláne úgy, hogy a marrakeshi utcai pálya az első helyszín!”
Marrakesh-ben az első futamot José Maria Lopez, a másodikat pedig a kilenc ralis vb-cím után műfajt váltó Sebastien Loeb nyerte a Citroennek.