Autó hvg.hu 2014. április. 10. 09:44

Kemény számok: csak idén 11 millió amerikai autót hívtak már vissza

Az USA-ban ebben a kérdésben sem titkolódznak, nyilvánosak a visszahívások. Európában sok gyártó nem veri nagy dobra, ha nem tervezett, de kötelező tömeges szervizre kényszerül.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (The National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) egy igen rettegett szervezete az autógyártóknak. Idén nem mondhatni, hogy lopják a napot, alig három hónap telt el és az ellenőrzéseik nyomán, ebben az évben már 10,7 millió autó visszahívását rendelték el a gyárók - írja egy autós blog.

A tavalyi évben összesen 22 millió csak az amerikai utakat koptató négykerekűnek kellett valamilyen utólagos szervizre mennie határozatuk miatt.

A márkák közt idén még a General Motors (GM) vezet 6,32 millió autóval, a második helyre egy szempillantás alatt jött fel a japán Toyota a héten elrendelt összesen 6,39 milliós az amerikaiakat érintően 3,42 millió autóval.

Az egyesült államokbeli adatokat tekintve a Nissan 1 milliónál jár, a Honda 905 ezernél, a Chrysler 712 ezernél, a Ford 420 ezernél, a Volkswagen 150 ezernél, a Mazda 42 ezernél, a Tesla 29 ezernél, a Fiat 18,5 ezernél, a Kia 12 ezernél, az Aston Martin 5 ezernél, a Land Rover 4 ezernél, a Mitsubishi 733 autónál, a Porsche 209-nél és a Jaguar 3 darab autóval sorakozik az NHTSA listáján.

Felmerül a kérdés, hogy ennyit romlott a minőség az elmúlt időszakban? A gyártásminőség és ellenőrzés a tömegtermelésben nyilván nem csökkent, a gyártók lettek talán óvatosabbak. Éppen idén szabott ki 1,2 milliárd dolláros bírságot az amerikai kormányzat a Toyotára, az emélkezetes 2009-es botrány miatt, amikor kiderült, beszorulhat a gázpedál bizonyos modellekben. A büntetés mértéke nagyjából megegyezik a gyártó éves profitjával az amerikai piacon.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.