Nagy reményei vannak a Lamborghininek a Huracannal kapcsolatban: a Sant’Agata Bolognese-i gyártónál nem titkoltan arra számítanak, hogy a Gallardo-utód eladási mutatók tekintetében elhomályosítja majd a nagy elődöt is, amely a márka történelmének eddigi legsikeresebb modellje volt.
Erről Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója beszélt egy interjúban. A hivatalosan a Genfi Autószalonon leleplezett autóval kapcsolatban a szakvezető kijelentette: „Megrendelések tekintetében nagyon jól kezdtünk és úgy gondolom, hogy ez az autó a Lamborghini történetének best-sellere lesz. A következő célunk az, hogy felülmúljuk a Gallardo legjobb éves eladását, amit 2008-ban produkáltunk 1844 eladott példánnyal.”
A Huracant 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet. Az erőt vadonatúj fejlesztésű hétfokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja a négy kerékre, míg a lassulásról szénszál-kerámia fékek gondoskodnak.
Érdekesség, hogy bár a Lamborghini mérnökei több könnyített anyagot használtak a Huracanban, mint a márka eddigi legsikeresebb modelljének számító Gallardóban, az újdonság mégis nehezebb a nagy elődnél. 1422 kilogrammot nyom, ami 12 kilogrammos többletsúlyt jelent: ez a belső tér kényelmi megoldásainak, valamint a beépített technológiai újdonságoknak köszönhető.
Pontosan nem lehet tudni, hogy a Huracanra hány megrendelés érkezett eddig, ám a gyártó már február közepén jelezte: egyetlen hónap leforgása alatt 700 ügyfél jelezte vásárlási szándékát. A Gallardóból összesen 14022 darabot értékesítettek életciklusa alatt.
Jócskán megdobhatná a Lamborghini eladásait az előreláthatólag 2017-ben érkező szabadidőautó, a régóta várt Urus is, ám Winkelmann szerint a gyártó igyekszik megőrizni az exkluzivitását.
„A márka arculata folyamatosan javul, komoly ügyfélbázisunk van. Ennek fényében logikus, hogy egyre nagyobbak az igények is, de tartjuk magunkat ahhoz, hogy mindig kevesebb autót adunk el, mint amennyire igény van” – fogalmazott a szakvezető.