A romániai márka a legnagyobb növekedést mutatva, tarolt tavaly az új autók piacán. Meglepő adat, hogy az értékesítés növekedését tekintve a Mazda a második, a Jaguar pedig a harmadik volt tavaly a kontinensen.
Ugyan az európai újautó-értékesítés volumene még mindig elmarad a válság előtti időszakhoz képest, a tavalyi év néhány százalékos növekedése bizakodásra adhat okot a gyártóknak. A siker persze korántsem garantált, de a kimagasló ár/érték arányú újdonságok és az izgalmas rétegmodellek egyaránt felkelthetik a magánvásárlók figyelmét, amire a Dacia, a Mazda és a Jaguar a példa, tavaly ugyanis ez a három márka produkálta a legdinamikusabb fejlődést az öreg kontinensen – írta az Automotive News.
A Dacia 2013-ban 294 ezer autót értékesített a régióban, ami 23 százalékkal több az előző évhez képest. A növekedésben oroszlánrésze volt az újonnan bemutatott, második generációs Sanderonak, amiből 121 ezer példány talált gazdára, köszönhetően az elődhöz képest jelentős minőségi és technikai fejlődésnek, illetve a változatlanul alacsony árnak.
A Dacia után a Mazda tudta felmutatni a második legnagyobb bővülést 18 százalékos volumennövekedéssel, 147 ezer eladott autóval. Ezek közül a CX-5 vitte a prímet, a sportos mini SUV-ből több mint 50 ezer példány fogyott. A japánok idén ráadásul még több eladott autóval számolhatnak Európában, hiszen nemrég került a szalonokba az új 3-as kompakt modelljük, amit a szaksajtó és a közönség egyaránt pozitívan fogadott.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Jaguar állhat fel, hiszen 2013-ban több mint 15 százalékkal növelték az eladásaikat Európában, vagyis 27 ezer „Jag”-et vettek az európai vevők. Ehhez az új az F-Type kabrió is kellett, ami a márka presztízsnövelésén túl (egy rétegmodellhez képest) kimagaslóan jó számokat is hozott, hiszen több mint 2743 darabot adtak el belőle.
Azért azt mindenképp hozzá kell tenni, hogy a fent említett növekedés a három márka esetében csak önmagukhoz képest kimagasló, mivel velük szemben például a Mercedes és a Skoda értékesítése csak 5, illetve 4 százalékkal nőtt, ez azonban még mindig jóval félmillió feletti eladott autót jelent összesen. Arról nem is beszélve, hogy Opelekből és Renault-ból tavaly1,5 százalékkal kevesebb fogyott, de még így is 800 ezer példány fölött járnak.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |