Autó hvg.hu 2014. február. 04. 09:16

A Dacia a legmenőbb autó Európában

A romániai márka a legnagyobb növekedést mutatva, tarolt tavaly az új autók piacán. Meglepő adat, hogy az értékesítés növekedését tekintve a Mazda a második, a Jaguar pedig a harmadik volt tavaly a kontinensen.

Ugyan az európai újautó-értékesítés volumene még mindig elmarad a válság előtti időszakhoz képest, a tavalyi év néhány százalékos növekedése bizakodásra adhat okot a gyártóknak. A siker persze korántsem garantált, de a kimagasló ár/érték arányú újdonságok és az izgalmas rétegmodellek egyaránt felkelthetik a magánvásárlók figyelmét, amire a Dacia, a Mazda és a Jaguar a példa, tavaly ugyanis ez a három márka produkálta a legdinamikusabb fejlődést az öreg kontinensen – írta az Automotive News.

A Dacia 2013-ban 294 ezer autót értékesített a régióban, ami 23 százalékkal több az előző évhez képest. A növekedésben oroszlánrésze volt az újonnan bemutatott, második generációs Sanderonak, amiből 121 ezer példány talált gazdára, köszönhetően az elődhöz képest jelentős minőségi és technikai fejlődésnek, illetve a változatlanul alacsony árnak.

A Dacia után a Mazda tudta felmutatni a második legnagyobb bővülést 18 százalékos volumennövekedéssel, 147 ezer eladott autóval. Ezek közül a CX-5 vitte a prímet, a sportos mini SUV-ből több mint 50 ezer példány fogyott. A japánok idén ráadásul még több eladott autóval számolhatnak Európában, hiszen nemrég került a szalonokba az új 3-as kompakt modelljük, amit a szaksajtó és a közönség egyaránt pozitívan fogadott.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Jaguar állhat fel, hiszen 2013-ban több mint 15 százalékkal növelték az eladásaikat Európában, vagyis 27 ezer „Jag”-et vettek az európai vevők. Ehhez az új az F-Type kabrió is kellett, ami a márka presztízsnövelésén túl (egy rétegmodellhez képest) kimagaslóan jó számokat is hozott, hiszen több mint 2743 darabot adtak el belőle.

Azért azt mindenképp hozzá kell tenni, hogy a fent említett növekedés a három márka esetében csak önmagukhoz képest kimagasló, mivel velük szemben például a Mercedes és a Skoda értékesítése csak 5, illetve 4 százalékkal nőtt, ez azonban még mindig jóval félmillió feletti eladott autót jelent összesen. Arról nem is beszélve, hogy Opelekből és Renault-ból tavaly1,5 százalékkal kevesebb fogyott, de még így is 800 ezer példány fölött járnak.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.