Nagyon úgy tűnik, hogy megtörik a Porsche 918 Spyder uralma a minden szupersportkocsik legfőbb próbájának számító Zöld Pokolban, a Nürburgringen. Egy McLaren-bennfentes elkotyogta, hogy a wokingi gyártó P1 típusjelű rakétája veri a weissachi konstrukció eddigi csúcsidejét.
Mint ismeretes, a német gyártó Weissach-tuningcsomaggal szerelt hibrid erőgépe – amelynek V8-as hajtóműve 608 lóerőt teljesít, ráadásul ezt a teljesítményt két elektromotor 279 lóerővel told meg – szeptemberben 6 perc 57 másodperces rekordot állított fel a kultikus helyszínen. A járgány két fő riválisa, a LaFerrari és a P1-es McLaren hivatalos eredményt még nem produkált, így a szakma a Porschét kezelte domináns járműként.
Decemberben a McLaren már jelezte, hogy a 903 lóerős, szintén hibrid P1-es 7 perc alá faragta a köridőt, ám a pontos eredményt nem közölték. Hivatalos kommunikáció továbbra sincs, ám az Autocar című brit szaklap nemrégiben górcső alá vette a wokingi ragadozót, amelyet tesztelhettek is: azon túl, hogy áradoztak az autó képességeiről, egy gyári bennfentestől azt is sikerült kiszimatolniuk, hogy az ominózus eredmény 6 perc 30 másodperc körüli volt, vagyis a P1 jócskán rávert a Porsche alkotására…
Nem tudni, hogy a sugallt fölény valós-e, arra viszont mindenképpen jó, hogy ne csak a Porschét, hanem a Ferrarit is kellemetlen helyzetbe hozza a szupersportkocsi-szegmens learatására pályázó brit gyártó. Az olaszok zászlóshajóját, a LaFerrarit tavaly ősz óta számos alkalommal látták a Zöld Pokolban, de ottani rekord helyett a maranellóiak még mindig csak azzal büszkélkedhetnek, hogy a LaFerrari a fioranói tesztpályán 1 perc 20 másodperc alatti időre képes, és ezzel gyorsabb bármely eddigi közúti modelljüknél…