A spanyolok kétféle kivitelt is bemutattak az új Leon Cuprából.
Kicsit mintha mostohagyerekként kezelte volna a Volkswagen-konszern a Seatot az utóbbi években, ami a válsággal karöltve meglehetősen nehéz helyzetbe hozta a spanyol márkát.
Tavaly óta azonban fordult a kocka, hiszen a modellpaletta megújításával ismét kezd vonzóvá válni az európai vevők körében, többek közt olyan típusoknak köszönhetően, mint a kedvező árú Toledo és a fiatalosnak szánt Leon. Utóbbi ráadásul most először kombi karosszériaváltozatban is elérhető, ami a konzervatív Golfot kissé unalmasnak tartó családoknak lehet ideális választás.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/57983418-d9ca-480c-980b-392f665ae5a3.jpg)
A sportos vonalat erősítendő most bemutatták a Leon Cupra verzióját is, ami rögtön kétféle teljesítménnyel is rendelhető lesz.
A sima Cupra 2.0 literes turbós benzinmotorja 265 lóerőt ad le, míg a Cupra 280-ban, ahogy a nevéből is sejthető, 280 paripát mozgósít. Mindez a választható DSG-automataváltóval 5,7 másodperces 0-100 km/órás állórajthoz elegendő az erősebbik változat esetében, de a gyengébbik is csak egy tizeddel lassabban abszolválja a sprintet.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/25419eab-1f41-4071-bdf2-89e72705070f.jpg)
Az elektronikusan limitált 250 km/órás végsebesség mellett manapság még egy sportkompaktnál is megemlítendő, hogy az átlagfogyasztása a gyáriak szerint 6,4 liter manuális váltóval szerelve. Ebben közrejátszik az is, hogy az új Cupra 55 kilogrammal könnyebb az elődjénél, de ami még ennél is fontosabb a vezetési élmény szempontjából, hogy szériában mechanikus differenciálzárral szerelik, ezzel pedig a hot-hatch mezőny egyik királyává léphet elő.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a0d7f007-5dba-40e1-8e4d-e97bad7b69ca.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6ba3e710-f4a3-458b-8062-6706a12c2ddc.jpg)
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |