Autó hvg.hu 2013. december. 22. 23:48

Bevetésre kész a Dakarba tartó magyar versenykamion

Megtartotta utolsó menetpróbáját a Qualisport kamionos együttese a december 29-én kezdődő Africa Eco Race előtt és Ács László főszerelő szerint a Scania készen áll a Dakarig tartó, közel 6000 kilométeres sivatagi bevetésre - derült ki a tereprali-csapat közleményéből.

A kalocsai csapat a júliusi Silk Way Rally-n elért 10. helyezés után szinte azonnal nekilátott a tavaly tavasszal debütált versenykamion felkészítésének. A januári, afrikai derbi, valamint a nyári, oroszországi futam tapasztalatait hasznosítva komolyabb módosításokat is elvégeztek a Scania Qualisport V8 típusjelű versenygépen: a súlycsökkentés jegyében megújult a kamion felépítménye, azaz „doboza”, de változott a hűtési rendszer is, amiről a két oldalon, a fülke mögött kitüremkedő kopoltyú-légbeömlők árulkodnak.

„Szerencsére a gyermekbetegségeket a korábbi versenyen már kinőtte a kamion, így a mostani változtatásokkal a fejlesztések terén igyekszünk lépni egyet” – mondta a kalocsai reptéren tartott rövid ellenőrző tesztelés után a főszerelő, Ács László, aki Kovács Miklós pilótával és Czeglédi Péter navigátorral együtt alkotja a Qualisport versenytrióját. „Az utóbbi néhány hónapban megfeszített tempóban dolgoztunk, hogy mindennel időben végezzünk. Szerencsére ez sikerült, az utolsó apró simításoknál tartunk és már mindannyian az Africa Eco Race rajtjára összpontosítunk.”

Scania Qualisport V8
Qualisport

„Személy szerint nekem különösen fontos lesz ez a futam, mert az afrikai kontinensen most először leszek tagja a Scania személyzetének. Tudom, hogy mire lehet számítani, mert januárban a szervizcsapattal végigcsináltam ezt a versenyt, a Silk Way Rally-n pedig fedélzeti szerelőként is megtapasztaltam, hogy milyen egy hosszú és kemény futam. Csak annyit ígérhetek, hogy sem rajtam, sem a csapat többi tagján nem múlik majd a jó szereplés” – tette hozzá a szakember.
 
December 29-én a dél-franciaországi Saint-Cyprienben tartják a hatodik Africa Eco Race gépátvételét, majd a behajózást követően Szilveszter napján, Marokkóban rajtol el a mezőny. A versenyzőkre összesen 11 szelektív szakasz vár a klasszikus Dakar-útvonalon, amely Marokkó után átszeli Mauritániát és közel 6000 kilométer – ebből 3000 kilométer lesz a mért szakaszok hossza – után Szenegálban, a legendás Rózsaszín-tó partján ér véget január 11-én.

Scania Qualisport V8
Qualisport

A Qualisport az Africa Eco Race 2008-as indulása óta csak egyszer, 2012-ben nem volt ott a rajtkapunál, így a magyar kamionos kontingenst a verseny történetének egyik legnagyobb múltú együtteseként tartják számon. A Scaniával versenyző kalocsai trió 2010-ben érte el a legjobb eredményét, amikor a kamionos kategória győzteseként ünnepelhettek a Dakar közelében található mitikus helyszínen. Idén először egy másik magyar alakulat, Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége is ezen a futamon vesz részt a dél-amerikai viadal helyett. 

A versenytriót ezúttal négyfős asszisztencia-stáb segíti a sivatagi megmérettetésen: a szervizkamion fedélzetén utazó Várda Ferenc, Májer Krisztián, Kovács Tibor, valamint a csapatmenedzser, Mészáros Sándor a Scania megfelelő műszaki kiszolgálásáról, a zavartalan versenyzésről igyekeznek majd gondoskodni.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.