Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

A nap mindenképpen legfontosabb autóipari híre, hogy a General Motors tulajdonában lévő Chevrolet kivonul az európai piacról 2016-os dátummal.

Az európai piacon az idei évre – főleg a kisebb autói a Chevrolet Aveo és Spark gyenge szereplése miatt  - 1,2 százalékos szereplővé zsugorodott Chevroletnek az idei év ismeretében talán nem volt annyira nehéz meghoznia döntést. A General Motors megjelent közleménye szerint a cél a csokornyakkendős márka visszavonulásával, hogy a konszern mindkét tagja, a Chevrolet és az Opel is nyertes lehessen. A döntés valóban mindkét márka javára válhat. Az Opel/Vauxhall 6,7 százalékos szereplője az európai piacnak ugyanakkor régóta sorjáznak a hírek a márka nehéz helyzetéről és sokak szerint éppen a Chevrolet volt az, amely megnehezítette a német márka dolgát. A General Motors vezetőnek már régóta felrótták a németek, hogy nem engedik Európán kívül terjeszkedni az Opelt, miközben a nyakára hozták házon belüli konkurenciának, kedvezőbb árakkal a Chevrolet-et.

A házon belüli konkurencia kijelentésben sok igazság van és a jórészt európai vevőkkel rendelkező 40 országban jelenlévő Opel és a 140 országban forgalmazott Chevrolet ilyen értelemben nem egy súlycsoport, miközben a modellpaletta egyre inkább átfedte egymást. A Chevrolet Cruze testvére az Opel Astra, tavaly július óta az Insigniának is van Chevy konkurense a Malibu személyében, akárcsak a SUV-oknál az Opel Mokka versus Chevy Trax. Az egyetlen szegmens, amiben jól megkülönböztethető az Opel a valóban nagyon egyedi Opel Adam szemben Chevrolet Sparkkal. Viszont az Adam korántsem volumenautó.

Magyarországon jelen pillanatban egyébként 22 forgalmazója van a Chevroletnek. A legfontosabb kérdésben nem kell pánikba esniük a Chevy-tulajdonosoknak, a szerviz és alkatrészellátást nem érinti közvetlenül a márka kivonulása, az előírásoknak megfelelően 10 évig gyakorlatilag nem szabad az ügyfeleknek észrevennie, hogy egy megszűnt modellben vagy márkában ülnek. A General Motors esetében az Opel és Chevrolet autók fődarabjai egyébként is megegyeznek egymással a két márka szerviz szempontból is jelentősen átfedi egymást.

Kíváncsiságból egyébként lekértünk a magyarországi Eurotax-cégtől, amely talán a legjobb adatbázist működteti minden egyes márkára és felszereltségre vonatkozóan, hogy adjon egy lényegében teljesen hasonló Chevrolet Cruze és egy Opel Astra ötajtós modellre árkalkulációt, hogy látni lehessen, hogyan néz ki egy-egy gyártó árazása. Az eredmény egyértelműen a Chevyre nézve kedvező, mégsem abból fogy több.

Eurotax

Kijelenthető, hogy nagyjából ugyanazon felszereltség esetén is a Chevy lényegesen jobb árakat produkál ennek ellenére a márkakínálatot összehasonlítva hazai piacon egyértelmű az Opel fölénye a sokszor szinte azonos alapokon nyugvó Chevrolettel szemben.

carinfo

Az idei éve egyébként sem sikerült éppen fényesre a Chevrolet-nak Európában. A tavalyi jó éve után az idei első tíz hónapban az ACEA, az autómárkákat tömörítő európai szervezet szerint, míg az Opel több, mint 697 ezer autót adott el, ami enyhe csökkenés ugyan a tavalyi évhez képest 3,0 százalékkal, de a Chevrolet 17,4 százalékos csökkenése 126 ezer darabbal, komolyabb problémákra utal.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés