A Carrera GT híres arról, hogy még gyakorlott sofőrök kezében is elszabadulhat.
Paul Walker hollywoodi színész halálos autóbalesete kapcsán számos kérdés megválaszolásra vár, többek közt az, hogy a 2005-ös Porsche Carrera GT-nek volt-e valamilyen műszaki hibája. Ezt egyelőre a rendőrség vizsgálja, ahogyan azt is, hogy mekkora sebességgel hajthattak, amikor a baleset bekövetkezett, hiszen a felismerhetetlenségig összeroncsolódott autóból arra lehet következtetni, hogy a vezetőülésben helyet foglaló Roger Rodas autóversenyző gyorsabban ment az adott útszakaszon érvényben lévő 45 mérföld/órás sebességkorlátozásnál.
Amíg a vizsgáltok zajlanak, a CNN összegyűjtött 5 olyan tényezőt, ami jól szemlélteti, hogy a Porsche Carrera GT mennyire eltér egy átlagos utcai autótól:
1. „Ez nem egy kezdőknek szánt autó, amit az is bizonyít, hogy a Carrera GT-t eredetileg egy verseny program keretein belül kezdték el fejleszteni.” – idézi a CNN Eddie Altermant, aki a tekintélyes Car and Driver magazin főszerkesztője. Hasonló véleményen van az a szerelő is, aki egzotikus sportautók szerelésére szakosodott. „Egy igazi versenyautó, amit nagyon nehéz vezetni. Tényleg tudni kell vezetés közben, hogy mit csinálsz, különben hamar megtörténhet a baj.” – mondta Todd Trimble.
2. Újkorában egy ilyen autó 450 ezer dollárba került, ami átszámítva nagyjából 100 millió forintnak megfelelő összeg, és most használtan még drágábban árulják a keveset futott példányokat.
3. A középmotoros elrendezés miatt a Carrera GT sokkal közvetlenebbül viselkedik egy orrmotoros autónál, amire a V10-es blokk 610 lóereje csak rátesz egy lapáttal.
4. Nehéz kezelhetőségéhez az is hozzájárul, hogy a mai sportautókkal ellentétben a Carrera GT-ben nincsen menetstabilizáló elektronika, így a legkisebb hibázást is kegyetlenül megbosszulja.
5. Csupán 1270 példányt készítettek belőle 2003 és 2006 között, de mára jóval kevesebb maradt fent belőle.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |