Meghökkentő tanulmánnyal rukkolt elő a Tokiói Autószalonon a Nissan: a japán gyártó új koncepcióját a Le Mans-i 24 órás versenyeken szerepelt szivar alakú versenygép inspirálta.
Mint ismeretes, a Nissan a 2012-es Le Mans-i összecsapáson, valamint néhány idei, hosszú távú futamon is csatába küldte a DeltaWing fantázianevű, fura küllemű versenygépet. Azóta továbbgondolták a dolgokat és idén bejelentették, hogy jövőre egy hasonló formájú, de hibrid hajtású járgányt, a ZEOD RC-t versenyeztetik majd a leghíresebb megbízhatósági viadalon.
Mivel a Nissannál aerodinamikai és kezelhetőségi szempontból is érdekesnek találták a szivar formájú kialakítást, úgy döntöttek, hogy elkészítik a versenygépek közúti rokonát. Ez lett a BladeGlider, azaz siklópenge: a kocsi elől 1 méter, míg hátul 1,8 méter széles és fedélzetén hárman foglalhatnak helyet. A sofőr elől, közepén ül, az utasok pedig mögötte, egymás mellett helyezkedhetnek el.
Noha bizarrnak tűnik, a japán márkánál komolyan gondolják a dolgot, így nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben sorozatgyártásba kerül a márkánál egy hasonló, elektromos hajtású járgány. „Van egy prototípusunk, amely az Ariel Atomra épül és ilyen kialakítású. Kipróbáltam és azt kell mondanom, hogy szenzációs. Mivel az akkumulátorokat kellően alacsonyra helyeztük, a tapadása szinte hihetetlen” – mondta a Nissan ügyvezető alelnöke, Andy Palmer.
A szakember hangsúlyozta: a BladeGlider megpróbál kapcsolatot teremteni a Nissan autósport tehetséggondozó programja, a GT Academy, a házi tuningcégnek és sportosztálynak számító Nismo, valamint a versenygépek új generációja között.