A Magnum MK5 csak 250 lóerős, de ehhez mindössze 545 kilogrammos száraz tömeg társul.
Mindenki emlékszik arra a képsorra, ahogy a bajszos Tom Selleck Hawaii-ingben bepattan a tűzpiros Ferrariba és a bűn nyomába ered, hiszen a Magnum sorozat kiemelkedő népszerűségnek örvendett a 80-as években. Az első évadot több mint 30 éve mutatták be és sokan vannak, akik még manapság is szívesen követnék a magánnyomozó kalandjait, persze modern környezetbe átültetve. Ennek kapcsán felmerülhet a kérdés, vajon Magnum milyen autóval járna manapság?
Például az alábbi Magnum MK5 sportkocsival, amit a napokban mutattak be és igazi élményautónak szánnak a készítői, ugyanis olyan köztudottam őrült modellek ellenfelének szánják, mint a KTM X-Bow vagy az Aeriel Atom. Az MK5-nek minden esélye megvan, hogy felvegye a kesztyűt az említett típusokkal, hiszen hátsókerék-meghajtású, a motorja középen van, a száraz tömege pedig 545 kilogramm. Ilyen kicsi súlyhoz bőven elegendő a négyhengeres motor 250 lóereje, amit mi sem bizonyít jobban, hogy álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, míg a végsebessége 240 km/óra.
A közvetlen irányítást a hatsebességes szekvenciális váltó és az önzáró-differenciálmű segíti, továbbá az állítható lengéscsillapítók és a 18 collos, ultrakönnyű alu felnik is kezelhetőség javára válnak. A Magnum MK5 kevesebb, mint 4 méter hosszú és 1,9 méter széles, illetve alig több mint 1 méter magas, vagyis Magnumnak csak kicsit kellene ugrania ha stílusosan, szeretne helyet foglalni az autóban. A beszállásban ráadásul segít a 310 mm átmérőjű kivehető sportkormány, a hatpontos öv becsatolása viszont időigényes feladat.
Utóbbi miatt lehet, hogy a modern Magnum nem a saját magáról elnevezett autót választaná, mindenesetre 139 ezer dolláros, azaz 30 milliós indulóár még kedvezőnek mondható egy Ferrarihoz képest. Főleg úgy, hogy évente csupán 20 darab fog készülni belőle.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről! |