A hivatalos premier majd jövő januárban a detroiti autókiállításon lesz, de egy kis ízelítőt már közzé tett a gyártó.
A négyajtós szedán ötödik generációjában adoptálják a nagyobb testvérek az E-osztály, sőt az S-osztály hátsókerék hajtásának elemeit miközben a Mercedes is bevezeti új moduláris autóépítési platformját, amely a C-osztály mellett a következő generációs GLK-t terepjárót is kiszolgálja majd. A platform révén a C-osztály némileg feljebb pozíciónálódik, helyre téve azt a helyzetet, hogy a kínálatban éppen a kecskeméti CLA miatt van egy a jelenlegi C-osztálynál 40 milliméterrel nagyobb mégis kategória szerint kisebb szedánja.
A W205-ös kódnéven érkező újdonság a hírek szerint elérhető lesz majd ötajtósként is, konkurálva az Audi A5 Sportback illetve az új BMW 3 GT modellekkel. Ugyanakkor az ötajtós csak két év múlva kerülhet piacra a kombi és a kupé változatok után.
A technikai mutatókat tekintve az új C-osztály 80 kilóval könnyebb lesz elődjénél, a tengelytávja 2850 mm, amely 90 mm-rel több, mint a korábbi modellé – írja az Autocar. A motorválaszték alapját azok a négyhengeresek adják - 1.6 literes és 2.0 literes változatok - ,amelyek az új A- és B-osztályból lehetnek már ismerősek.
A dízelek közt a kissé áttervezet négyhengeres 2.0 és 2.2 literes Euro 6-os motorok jelentik az alapot, a hathengeresek közt a V6-os 3.5 literes turbó nélküli, és a 3.0 literes turbós kifejezetten takarékos, de nagyteljesítményű C400 BlueEfficiency modellbe kerül. A hibrid választékot egy C300 BlueTec Hybrid jelentheti a hajtáslánca a nagyobb testvérekével megegyező 2.2 literes négyhengeres dízel és egy elektromotor párosításából, a várhatóan 4 liter körüli fogyasztással. A top verzió a korábbi igazán emlékezetes C63 AMG után egy újonnan fejlesztett 4.0 literes V8-as direkt befecskendezéses benzin motorral érkezik.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről! |