A több mint 900 lóerős McLaren P1-es kocsiból mindössze 375 darabot készítenek. Talán mondani sem kell; rég elkelt mind.
A szupersportautók között is létezik egy elit mezőny, ahova csak a limitált szériás csúcsmodellek kerülhetnek be, például a Bugatti Veyron, a Ferrari Enzo vagy a Porsche Carrera GT. Ebben az elit klubban természetesen bérelt helye van a ’90-es évek a leggyorsabb utcai autójaként számom tartott McLaren F1-nek, melynek utódjára egészen mostanáig kellett várni, hiszen a P1 gyártása a napokban kezdődött el Wokingban, ugyanott ahol a Forma-1-es autók készülnek.
A P1-ből mindössze 375 darabot készítenek és az első ügyfeleknek szánt példányokat már el is kezdték összerakni. Az autók alapára 866 ezer fontról, vagyis nagyjából 300 millió forintról indul, de ez egyáltalán nem jelent visszatartó erőt az autófanatikus szupergazdagoknak, hiszen szinte már az összes példány előzetesen gazdára talált. Ez egyáltalán nem meglepő, mivel az efféle limitált szériás csúcsgépek később még többet fognak érni, így akár befektetésnek sem rosszak, de a legtöbb így is tehetős gyűjtők fűtött garázsában landol.
Az McLaren hibrid csúcsgépe egyébként a Forma-1-ben kifejlesztett technológiák javarészét felvonultatja, így a KERS-hajtás belekerült. A 3.8 literes, biturbó V8-as motorját egy elektromotor segíti, melynek köszönhetően a hajtáslánc összteljesítménye 916 lóerő. Ugyan végsebességben nem szárnyalja túl a legendás F1-et, de a 350 km/órában limitált érték sem piskóta, ahogyan a 3 másodperc alatti 0-100 km/órás sprint is az abszolút élmezőnybe tartozik. Alig várjuk, hogy összeeresszék a LaFerrarival és a Porsche 918 Spyderrel.