A Renault kisebbik sportautója a dicséretek mellett kritikát is kapott, ezért most fontolóra veszik a vadított verziót.
A Renault idén mutatta be az új Clio RS-t, ami az elődjével ellentétben szívó helyett 1.6 literes turbós motort, hatsebességes kézi váltó helyett pedig duplakuplungos automatát kapott. Ez abszolút várható volt a franciák részéről, és a végeredmény egy igazán ütős kis hot-hatch lett, viszont az RS rajongók és a szaksajtó is elmorzsolt néhány könnycseppet az elődök kapcsán. Főként azért, mert a negyedik generáció sokkal inkább komfortosabb és puhább lett, ami egy családi egyterűnél óriási pozitívum, egy kőkemény sportmodellnél viszont hátrány.
Éppen ezért az összehasonlító tesztek végén rendre a Clio RS neve mellett szerepelt a legjobb idő, de a verdikt általában mindig a Ford Fiesta ST mellett szólt. Utóbbi igaz, hogy 20 lóerővel gyengébb a franciánál, viszont zseniális futóműve, pontos, hatfokozatú kézi váltója és vérpezsdítő hangja miatt sokkal jobb vezetési élményben részesíti az erre fogékonyakat. A kritikákat nyilván helyén kezelik a Renault szakemberei, ezért a Frankfurti Autószalonon az egyik illetékes meglebegtette egy sportosabb, jobban kihegyezett Clio RS érkezését.
Philippe Klein, a terméktervezési részleg alelnöke ugyan konkrétumokat nem említett, de azt megígérte, hogy figyelembe veszik a rajongóktól érkező visszajelzéseket és az újdonság kellően kemény sportkocsi lesz. A manuális váltó visszahozásával kapcsolatban nem árult el konkrétumokat, de nem valószínű, hogy leváltanák a mostani duplakuplungos szerkezetet.
Pár hónappal ezelőtt egyébként kiszivárogtak olyan pletykák, melyek szerint a közelgő Gordini változat 230 lóerős teljesítménnyel, 25 kilogrammal kisebb tömeggel és 10 mm-rel alacsonyabb Cup futóművel fog érkezni, továbbá 5,9 másodperces 0-100-as sprintre és 250 km/órás végsebességre lesz képes. Ha ez igaz, akkor tényleg egy pokolian erős kisautót kap majd a kezébe a nép, de hogy őszinték legyünk, eddig sem a teljesítménnyel volt a gond, hanem az átkozott automataváltóval.