Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

Alapból is kellemes felszereltség és kiegyensúlyozottság jellemzi az esztergomi újdonságot.

A Suzuki értelmezése szerint a crossover inkább családi, mint divat autó. Mindez az SX4 S-Cross-on is erősen érvényesül, amely korántsem forradalmi megjelenésével, mint inkább kiegyensúlyozott japán minőségével fog hódítani.  

Persze a jelenlegi SX4 vonalhoz képest évtizedesnek tűnik az előrelépés. Kevesen lesznek, akiknek nem jut eszükbe a Nissan Qashqai, és ha tetszik, ha nem, az S-Cross erősen emlékeztet a másik japán márka kategória etalonjára. Ami, ha azt vesszük milyen sikeres még jelenleg is, akár a flottás közönség körében is, nem tűnik rossz ómennek.

Az S-Cross motorválasztéka is ezt a törekvést tükrözi az összesen két féle, 1.6 literes benzines és ugyanekkora lökettérfogatú dízel erőforrással venné be a neki szánt piacot.  A kocsit az európai piacra inkább való dízellel próbáltuk ki először, ami a 320 Nm-es nyomatékával és a 120 lóerős hatfokozatú manuális váltóval igen szépen mozgatta az egyébként sem rettentően súlyos járművet. A turbófeltöltős motor 1700-as fordulat környékén jelezi, hogy elemében van, szépen lehet feljebb tenni a sebességfokokat.

Képgaléria.
D.P.

A benzin motor, ami a márka saját fejlesztése, érezhetően kevésbé nyomatékos és nincs is min csodálkozni a 156 Nm-es adat ismeretében. Ilyen értékkel rendesen kell forgatni az alapból 1120 kilogrammos kasztni meglódításához. A dízellel megegyező maximális teljesítmény 120 lóereje ellenére és az ötfokozatú kézi váltó miatt is sokkal kevésbé érezni modern konstrukciónak. A zsámbéki autótechnikai központ tesztpályáján próbára tett autó ugyanakkor feszesen vette a szűkebb kanyarokat is és a kormány súlyozása is jól kiegyenlített. Ebben a tekintetben egész biztosan versenyképes a nagy vetélytárssal.

A méreteket tekintve is más kategória az S-Cross, mint az egyelőre névrokon SX4. A tengelytávolság 10 centit nőtt (2600 mm), amely komolyan érezhető helynövekedés, a mostanra nyolc éves modellhez képest az S-Cross 430 literes két szintben osztható csomagtére az előd 270 literéhez képes érezhetően hatalmas. A hátsó üléshelyeket is csak az alacsony fejtér miatt érheti kritika, a lábtér kényelmes.

A belső lényegében a suzukisok számára nem fog meglepetéseket tartogatni csak kicsit felnőttesebb lett minden. A jellemzően sötét árnyalatok révén nem egy ötletes francia élményeket rejtő műszerfal, de a közép felszereltségtől járó kulcsnélküli bejutás-indítás lehetősége sok mindenért kárpótol. A még feljebb merészkedőknek ott az egy négyzetméteres, két részben egymás felett elcsúszó napfénytető és a LED-es nappali fénycsík, illetve a krómbetétek az autó orrán és a hátsó lemezeken illetve a start&stop rendszer vagy az elől-hátul lévő parkolást segítő kamerák. Az összkerekes hajtásban négy módozat, automata, sport, havas és egyfajta differenciálzáras megoldással üzemeltethető.

D.P.

Az idénre szánt hazai 1000 darabos tétel értékesítése nem is okoz majd feltehetőleg nehézséget a gyártónak ennyien biztosan régóta várnak erre a modellre nálunk. A jövőre tervezett gyártásból, ami 100 ezer darabot jelent elvileg 1000-1200-at szánnak a magyar piacra, ami a jelenlegi 50-55 ezer darabos hazai összértékesítés fényében igen erős terv. Az új S-Cross ára első körben magasnak mondható, a beugró 4,98 milliós árral, az első összkerék-hajtású a palettán 5,9 millióval található, a csúcs viszont 8,5 millióig is elmegy.

A Suzuki az elmúlt három évet lényegében új modell nélkül abszolválta. A japánok most újra lendületbe jöttek és ígéretük szerint a következő évek mindegyikére megvan már a tervezett modell. Idén az S-Cross, jövőre az Alto, 2015-ben pedig egy B-szegmensbe sorolható SUV érkezhet.

Hirdetés