A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása az elektromos autók töltőhálózatának közös fejlesztéséről szól.
A plug-in hybrid járművek (PHV), a plug-in hybrid elektromos hajtású járművek (PHEV), az elektromos hajtású járművek (EV) töltőhálózatának kiépítésére a japán kormány a 2013-as pénzügyi évben 100,5 milliárd jent költ. Ezt támogatja meg a megállapodás értelmében a négy vállalat a következő területeken: a normál töltők számának 8 ezerre, és a gyorstöltők számának 4 ezerre növelésére, a töltőberendezések karbantartási költségeinek szétosztására és a töltőinfrastruktúra kiépítésére.
Napjainkban háromféle feltöltés van szokásban az elektromos autózás terén: az alaptöltés, amikor az autó akkumulátorát magánházak vagy lakóparkok garázsaiban töltik fel; a célállomásnál elvégzett töltés, amikor bevásárlóközpontokban vagy éttermekben töltik fel az akkumulátort a hazautazáshoz; és az út közben elvégzett töltés, aminek helyszíne jellemzően egy-egy gyorsforgalmi út szervizállomása, egy út menti pihenő, benzinkút vagy kiskereskedés. A célállomásnál vagy út közben végzett töltés esetén – hosszabb tartózkodáskor – megfelelő lehet a normál töltés is, a rövidebb pihenők idején pedig gyorstöltés szükséges.