A fejlesztése meglehetősen előrehaladott állapotban volt, de a Le Mans-i versenyautó miatt már nem maradt rá kapacitása a gyár szakembereinek.
Igazi kuriózumnak számító fényképek jelentek meg a napokban, melyeken a Lexus LFA GTE versenyautó prototípusa látható. Ezt eddig a gyár szakemberein kívül nem nagyon láthatta más, mivel a projektet tavaly lefújták, arra hivatkozva, hogy túl sok lenne egyszerre egy GTE és egy LMP1 versenyautó megépítése. A japánok ugyanis azt tervezték, hogy 2012-ben visszatérnek a hosszú távú versenyek világába, melynek megfelelően a Le Mans-i versenyautó el is készült a tavalyi versenyre, a képeken látható GTE versenygép viszont csak a prototípus fázisig jutott el.
Pedig a Lexus LFA alapjaira épült versenyautó meglehetősen előrehaladott állapotban volt, és a szélcsatornás teszteken túl, 2011-ben élesben is bevetették a valenciai pályán. Mivel az eredeti terv az volt, hogy privát csapatok számára is elérhetővé teszik, több beállítást is kikísérleteztek, például az FIA GT sorozat szabályaihoz igazítva. A meghajtásáról egyébként a Yamaha által fejlesztett V10-es blokk gondoskodott volna 475 lóerővel és 560 Nm-es nyomatékkal, hatsebességes szekvenciális váltóval párosítva és 300 km/óra feletti végsebességgel.
Ugyan a projektet törölték, de a fejlesztés során összegyűjtött tapasztalatok egy részét a Gazzo Racing versenycsapat alkalmazni tudta, így a tavalyi nürburgringi 24-órás megmérettetésen a saját fejlesztésű LFA-jukkal kategóriájukban megszerezték az első helyet. Az eredmények ismeretében a gyári versenyautó valószínűleg hasonlóan jól szerepelt volna, ezért rajongói szempontból kifejezetten kár, hogy a megvalósulás végül meghiúsult.