Az idén ötvenéves márka több exkluzív meglepetéssel szolgált már az idei év eddigi részében is. A jelek szerint folytatják a nagyszabású premiersorozatot.
A hírek szerint az idei Frankfurti Motorshow sztárja lehet a jelenlegi legnagyobb darabszámú Lambo, a Gallardo utódjának bemutatkozása. Az új kétüléses sportkocsi a gyár hagyományait követve könnyűszerkezetes anyagokból építkezik, és az olasz műhely anyacégének egy másik sportautója az Audi R8-as új változatának több elemével osztozna alkotóelemeiben.
Az újdonság jelenlegi gyári neve LP724. A név kérdésében még nincs hivatalos álláspont, jelenleg Cabrera néven is emlegetik a kocsit. Az elnevezés illeszkedik a gyártó spanyol bikák utáni elnevezési gyakorlatába: a Miura, Gallardo, Navarra, Veragua nevekhez hasonlóan.
Az autó vázszerkezete kapná a legtöbb elemet az új R8-astól, amelynek második generációjával közös 198 kilogrammos vázszerkezetű lehet a Lamborghini modell utódja. A közös elemek ellenére az Audi R8 30 milliméterrel hosszabb, többek közt a hátsó ülések mögötti "csomagtérnek" köszönhetően. A némileg rövidebb tengelytáv a Lambo esetében 3 kilóval könnyebb váztömeget eredményez, mindössze 195 kilóval.
A meghajtásról a Gallardo felfrissített 5,2 literes V10-es feltöltés nélküli motorja gondoskodik majd. A 600 lóerős nyomatékú motor elvileg már teljesíti az Euro 6-os környezeti normákat is. A váltókat illetően, a sztenderd hatfokozatú manuális mellett, egy hétfokozatú duplakuplungos választható szintén az R8-asból.
Az újdonság jelenlegi gyári neve LP724. A név kérdésében még nincs hivatalos álláspont, jelenleg Cabrera néven is emlegetik a kocsit. Az elnevezés illeszkedik a gyártó spanyol bikák utáni elnevezési gyakorlatába: a Miura, Gallardo, Navarra, Veragua nevekhez hasonlóan.
A méreteket tekintve az Autocar magazin szerint csak alig tér majd el paramétereiben a jelenlegi Gallardótól. Némileg hosszabb, 16 mm-rel, szélességében pedig a jelenlegi modell 1900 mm-es és 1165 milliméteres magasságát megtartva készül. A tengelytáv viszont jelentősen nőhet, amely a kényelmet nagyban növelné, a 2600 milliméteres belső tér, már jelentősnek számit a kategóriában.
Az autó vázszerkezete kapná a legtöbb elemet az új R8-astól, amelynek második generációjával közös 198 kilogrammos vázszerkezetű lehet a Lamborghini modell utódja. A közös elemek ellenére az Audi R8 30 milliméterrel hosszabb, többek közt a hátsó ülések mögötti "csomagtérnek" köszönhetően. A némileg rövidebb tengelytáv a Lambo esetében 3 kilóval könnyebb váztömeget eredményez, mindössze 195 kilóval.
A jelentős mennyiségű alumíniumötvözet és szénszálas anyag használata miatt a középmotoros Lamborghini teljes súlya várhatóan nem éri majd el az 1500 kilogrammot, amely a jelenlegi összekerékhajtású Gallardo súlyának felel meg.
A meghajtásról a Gallardo felfrissített 5,2 literes V10-es feltöltés nélküli motorja gondoskodik majd. A 600 lóerős nyomatékú motor elvileg már teljesíti az Euro 6-os környezeti normákat is. A váltókat illetően, a sztenderd hatfokozatú manuális mellett, egy hétfokozatú duplakuplungos választható szintén az R8-asból.